کد خبر: ۱۲۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 03
امکانات دولتی نمی تواند به موقع پاسخگوی نیازهای امدادی باشد و هلال احمر می تواند در این زمینه کمک زیادی انجام دهد.
شفا آنلاین>سلامت>معاون حقوقی رئیس جمهوری، گفت: دولت به تقویت تجهیزات هلال احمر اهتمام دارد اما هنوز به نقطه ایده آل نرسیده ایم.

به گزارش شفا آنلاین،حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در بازدید از مجتمع دارویی درمانی هلال ایران با اشاره به نوع فعالیت های خیریه که در جمعیت هلال احمر انجام می شود، اظهارداشت: نام و پرچم هلال احمر حکم فرشتگان نجات و پیام آوران سلامت و امید است.

وی با اشاره به حادثه خیز بودن ایران بر اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر تاکید کرد و گفت: امکانات دولتی نمی تواند به موقع پاسخگوی نیازهای امدادی باشد و هلال احمر می تواند در این زمینه کمک زیادی انجام دهد.

به گفته انصاری، خیرین در عرصه های مختلفی چون بهداشت، سلامت و درمان در کنار هلال احمر باشند.

وی ادامه داد: البته مسئولان باید در حوزه پیشگیری و مقاوم سازی دخالت جدی تری داشته باشند که شاهد کمترین خسارات هنگام وقوع بلایا باشیم که در این زمینه مقاوم سازی های خوبی در تهران و برخی از روستاها انجام شده ولی تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

معاون حقوقی رئیس جمهوری  تاکید کرد: دولت به تقویت تجهیزات هلال احمر اهتمام دارد اما هنوز به نقطه ایده آل نرسیده ایم.

وی با بیان اینکه امدادگران و پزشکان بانو مظهر روح خداوند هستند، ‌تصریح کرد: باید از توان مدیریتی بانوان بهره برد.

معاون رئیس جمهوری از جوانان خواست فعالیت های خیر و بشردوستانه را از هلال احمر آغاز کنند و در آینده ادامه دهند.

هلال‌احمر مورد حمایت دولت است

انصاری درحاشیه این دیدار، درباره معافیت مالیاتی جمعیت هلال‌احمر، گفت: موضوع مالیات بر ارزش افزوده در دولت مطرح است و اکنون مشغول تصمیم‌گیری درباره آن هستیم. کلیت این موضوع، در حیطه وظایف وزیر اقتصاد و دارایی است و مجموعه تحت مدیریت ایشان، ریز موضوع و جزئیات را مشخص می‌کنند و به دولت می‌آورند و نهایتا به مجلس شورای اسلامی اعلام می‌شود.

وی افزود: در این موضوع ویژه که مربوط به معافیت‌های مالیاتی است و درباره مراکزی که نیازمند این معافیت‌ها هستند، به دو شکل می‌شود اقدام کرد. یک شیوه این است که برخی از مجموعه‌ها را مشخص کنیم و مطلقا مالیات از آنها دریافت نشود اما راه دیگر این است که چون می‌خواهیم حساب‌های ملی شفاف باشد، مخصوصا درباره بنگاه‌های اقتصادی وابسته به مراکز خیریه، مالیات‌هایشان محاسبه شود و به شکل «جمعی- خرجی» به آنها بازگردد. آنچه برای ما مشخص است، هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران مورد حمایت دولت است و باید حمایت‌های بیشتری از این مجموعه انجام شود.

تلاش هلال احمر برای تامین داروهای کمیاب

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری، ادامه داد: هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، نهادی بسیار فراگیر و مردمی است و در زمینه‌های مختلف فعالیت و خدمات مفیدی به جامعه عرضه می‌کند، به‌ ویژه در زمینه حوادث غیرمترقبه، این جمعیت فعالیت‌های چشمگیری دارد. در حوزه درمان و موضوعات دارویی نیز هلال‌احمر همیشه در خدمت بیماران به‌ ویژه بیماران صعب‌العلاج بوده و برای تأمین داروهای کمیاب تلاش می‌کند. مرکز درمانی‌ای که امروز مورد بازدید قرار گرفت نیز، جزو همین بخش است و نه‌تنها خدماتی را به مردم کشور ارائه می‌کنند بلکه خدماتی هم به مردم دیگر کشورها، در این مرکز ارایه می‌شود.  

انصاری در پاسخ به این پرسش که دولت چطور می‌خواهد از نهادهای مردمی حمایت کند، گفت: دولت سیاست اصلی‌اش در اموری ازجمله حوزه بهداشت و سلامت، واسپاری کار به مردم و حمایت از اقدامات مردمی است و تقویت ان. جی. اوها، تقویت مراکز خیریه و تقویت سازمان‌های مستقلی مثل هلال‌احمر در کانون توجه دولت است. ما در سه‌ سال گذشته سیاست‌گذاری‌هایی در دولت داشتیم و در قالب لوایحی که تقدیم مجلس شده، اختیاراتی از مجلس گرفتیم یا در برنامه ششم برخی ازاختیارها را درخواست کردیم که بخش بیشتری از امور به مردم واگذار شود. تاکنون نیز موارد زیادی واگذار شده است. در اجرای قوانین قبلی، آن بخش از فعالیت‌ها یا مراکزی که در این حوزه دراختیار دولت بوده، با تصویب آیین‌نامه‌هایی واگذاری انجام و سعی شده است که از ظرفیت هلال‌احمر و سازمان‌های مشابه برای مشارکت دادن بیشتر مردم، چه خیرین و داوطلبان و چه سرمایه‌گذاران استفاده شود.

وی افزود: در جامعه افرادی هستند که می‌خواهند در اموری مانند آموزش، بهداشت و درمان و نظایر آن کمک کنند، دولت به آنها تا آنجا که مقدور است، در قالب اعطای زمین برای ساخت مراکز خیریه، تسهیلات در واگذاری‌ها و دادن امکانات و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت، کمک می‌کند. در این میان کسانی هستند که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند، حتی از کسانی که با انگیزه اقتصادی در نظر دارند، در این زمینه‌ها ورود کنند، پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام را با مکانیزمی که در قانون پیش‌بینی شده، به آنها واگذار می‌کند و بعد خدمات که دولت در این مراکز ارایه می‌کند را به صورت خرید خدمت به رایگان یا ارزان، به مردم ارایه می‌دهد.

برچسب ها: هلال احمر ، سلامت ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: