کد خبر: ۱۲۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 03
همه اعمال تخصصی و فوق تخصصی به دست پزشکان کشورمان انجام می‎شود و اعزام به خارج از کشور تقریبا به صفر رسیده که این کار، در حوزه سلامت اقدام بزرگی است.
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که همه اعمال جراحی تخصصی و فوق تخصصی در کشور انجام می شود، گفت: اعزام بیمار به خارج از کشور تقریبا صفر شده است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد آقاجانی در سفر به یاسوج، گفت: با کمکی که دولت و مجلس به ویژه در بحث یک درصد ارزش افزوده به حوزه سلامت داشتند و با تلاش پیگیرانه وزیر بهداشت، امیدواریم تا پایان دولت حدود ۲۱ هزار تخت بیمارستانی به حوزه سلامت کشور اضافه شود.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور نوسازی شده است، به خدمات این وزارت در بحث هتلینگ بیمارستان‌ها نیز اشاره داشت و افزود: تاکنون بیش از ۲ میلیون مترمربع از بیمارستان‌های موجود کشور بازسازی شده است.

آقاجانی با اشاره به اینکه در حوزه نیروی انسانی نیز کمبود جدی نیروی پرستار، پزشک عمومی و پزشک متخصص داریم، بیان کرد: در این دولت برای تربیت نیروی انسانی تلاش زیادی شد که البته چندسالی طول می‌کشد تا مردم کشورمان نتیجه این افزایش ظرفیت‌ها را احساس کرده و با مشغول به کار شدن این پرستاران و پزشکان در مراکز درمانی، ماحصل زحمات همکارانمان در حوزه آموزش دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برای مردم ملموس‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تقریبا یک سوم استاندارد نیروی پرستاری در اختیار داریم، تصریح کرد: تأمین نیروی انسانی موردنیاز همت بیشتری را می‌طلبد، در حال حاضر پرستاران و پزشکان ما چند برابر کار می کنند تا مردم کمبودی احساس نکنند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه مفتخر هستیم اعلام کنیم که هیچ عمل جراحی و اقدام پزشکی وجود ندارد که برای انجام آن به اعزام بیماران به خارج از کشور نیاز باشد، عنوان کرد: همه اعمال تخصصی و فوق تخصصی به دست پزشکان کشورمان انجام می‎شود و اعزام به خارج از کشور تقریبا به صفر رسیده که این کار، در حوزه سلامت اقدام بزرگی است.

آقاجانی ابراز کرد: با وجود اینکه کمبود نیروی انسانی در کشور به صورت جدی وجود دارد، اما پزشکان و پرستاران ما چند برابر استانداردها خدمت می‎کنند تا مردم خلاء این کمبود را کمتر احساس کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: