کد خبر: ۱۲۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 02
افزون بر 19 میلیون ایرانی از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون از خدمات درمانی این طرح بهره مند شده اند.

شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افزون بر 19 میلیون ایرانی از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون از خدمات درمانی این طرح بهره مند شده اند.

به گزارش شفا آنلاین،محمد آقاجانی چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج اظهارداشت: 10 میلیون نفر از این تعداد بیمارانی بودند که در بیمارستانهای کشور عمل جراحی بر روی آنان انجام شده است.
وی ادامه داد: برای هر عمل جراحی دولت افزون بر 25 میلیون ریال از محل اجرای طرح تحول نظام سلامت برای این افراد هزینه کرده است.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام این مهم را افتخار و دستاورد بزرگی برای دولت تدبیر و امید و نظام سلامت کشور دانست و یادآور شد: این تعداد افراد بستری شده نیز تمام بسته های خدماتی طرح تحول نظام سلامت را دریافت کرده اند.
** 100 هزار میلیارد ریال میزان مطالبات بیمارستان های دولتی از بیمه ها
آقاجانی میزان مطالبات و اسناد وصول نشده بیمارستان های دولتی در سراسر کشور از بیمه های پایه را نیز افزون بر 100 هزار میلیارد ریال ذکرکرد.
وی گفت: با وجود چنین مشکلات متعددی به ویژه معوقات بیمه های پایه، اما همچنان اجرای طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از بزرگترین طرح های رفاه اجتماعی از سوی دولت یازدهم با قوت ادامه دارد.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حمایت های گسترده ای از آحاد جامعه در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت انجام شده است.
آقاجانی ادامه داد: اجرای طرح تحول نظام سلامت از همان ابتدا به عنوان یکی از دغدغه ها و اولویت های اساسی دولت یازدهم تبدیل شد و این افتخار و اتفاق بسیار بزرگی برای این دولت، مردم و وزارت بهداشت محسوب می شود.
وی یکی از بسته های مهم حمایتی اجرای این طرح را کاهش پرداختی از جیب مردم به میزان کمتر از سه و نیم درصد به ویژه برای مناطق محروم کشور دانست و یادآور شد: کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در سطح بیمارستان ها و کلینیک های درمانی نیز رشد قابل ملاحظه ای کرده است.
وی تداوم و ادامه اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت را منوط به تعهدات دولت و مجلس شورای اسلامی در زمینه تامین منابع پایدار به وزارت بهداشت دانست و گفت: چنانچه همان مبلغ اولیه در سال نخست اجرای طرح تحول از محل هدفمندی یارانه ها به طور کامل پرداخت شود، هیچ مشکلی برای اجرای کامل این طرح در سومین سال آن نیز وجود نخواهد داشت.
وی میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح را از محل هدفمندی یارانه ها در سال نخست اجرای آن افزون بر 48 هزار میلیارد ریال ذکر کرد.
وی یادآور شد: البته تامین منابع پایدار برای بیمه های پایه برای پرداخت زودهنگام بدهی های خود به بیمارستان ها نیز نقش تعیین کننده ای در اجرای مطلوب و موفق تر این طرح ملی خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: