کد خبر: ۱۲۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 03
رئیس هیئت مدیره جامعه متخصصین داخلی کشوردرگفتگوباشفاآنلاین:
شفاآنلاین>رئیس هیئت مدیره جامعه متخصصین داخلی کشور گفت: مشارکت در انتخابات سازمان نظام پزشکی در صورتی افزایش می یابد که این سازمان اثر گذار باشد .ضمن اینکه من نوعی وقتی از این سمت میز با یک دنیا شعار به آن سمت میز می روم، برای حفظ منصب نباید سکوت نکنم.

دکترایرج خسرونیا درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: به نظر من ابتدا بهتر است که انتخابات الکترونیک را درانتخابات انجمن ها انجام دهیم و ببینیم که چه نتیجه ای می گیریم. فرد از طریق کامپیوتر شخصی اش در منزل رأی می دهد و این رأی ها در مخازن کامپیوتری جمع می شود و مشخص نیست که کسی دست کاری اش بکند یا خیر. چون اینجا جهان سوم است و اعتماد چندانی به این قبیل مسایل وجود ندارد که حتماً این رأیی که به صورت الکترونیک جمع آوری می شود ،آیا می توان تغییری در آن داد یا خیر.

معاون نظام پزشکی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: موقع اجرای هرقانونی در کشور،ابتدا یک بخش از جامعه  به عنوان پایلوت انتخاب می شوند و در آن بخش طرح مورد نظر را انجام می دهند، تجربه و نتیجه گیری می کنند و سپس درصورت مثبت بودن روند و نتیجه اجرای طرح آن رادر سراسر کشور انجام می دهند. ولی در شرایط موجود جامعه حتی اگر نتیجه ی انتخابات هم صد درصد درست باشد،افرادی که رأی نمی آورند در نتیجه ی انتخابات شک و تردید می کنند وکلاً نتیجه ی انتخابات زیر سؤال می رود.

دکتر خسرو نیا گفت:انتخابات انجمن جراحی پلاستیک که به صورت الکترنیکی انجام شده و نتیجه آن مثبت بوده به این دلیل است که تعداد آنها در کل 260 نفر بوده و با چند ده هزار نفر قابل قیاس نیست .ضمن اینکه معتقدم  کنترل این تعداد و تضمین سلامت انتخابات نظام پزشکی به صورت الکترونیکی بسیار مشکل است.

رئیس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان نظام پزشکی می آید و می گوید که من باید به این انتخابات نظارت کنم .ازطرف دیگرممکن است وزارت بهداشت ویا بازرسی کل کشور هم بگوید که باید به انتخابات نظارت داشته باشم.حالا فکر کنید 100 یا 150 نفر کاندید هستند و از این میان 15،10 نفر می خواهد انتخاب شوند ؛ آن تعداد 85 نفر وقتی که رأی نیاورند برای دولت، وزارت بهداشت و نظام پزشکی مشکل ساز می شوند و به نتیجه اعتراض می کنند .با توجه به اینکه الان هم در شرایطی هم هستیم که جو حاکم برجامعه ی پزشکی جو مناسب و آرامی نیست واغلب بر علیه جامعه ی پزشکی قیام کرده اند وحتی برخی از همکاران سپید پوش پزشک ما نیز برعلیه پزشکان صحبت می کنند وحالا در این میان بخواهیم کاری را که قبلاً در موردش تمرین هم نداشته ایم رایکباره انجام دهیم ممکن است مشکل زا شود .پس بهتر است حداقل در این دوره ،انتخابات به صورت الکترونیکی انجام نشود و ابتدا برای انتخابات چندین انجمن بزرگ این کار را نجام دهند و اگرنتیجه ی مثبت گرفتند در انتخابات نظام پزشکی دوره های بعد هم انجام دهند.

وی اضافه کرد:رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، دکتر زالی هم همین نظر را دارند که در شرایط فعلی انجام این کار درست نیست به اضافه ی اینکه ما هنوز روی این کار تمرین نکردیم که بدانیم چطور پیاده اش کنیم.

وی تصریح کرد: باید سازمان نظام پزشکی و انجمن ها کار مفیدی برای مردم انجام دهند. اگرمن که پزشک عمومی،داخلی و ... هستم احساس کنم که سازمان نظام پزشکی در مورد من کار مثبتی انجام داده و صرفاً برای ثبت نام طرح ترافیک ، دادگاه و... نیست و برای حمایت از جامعه پزشکی هم هست در انتخابات مشارکت می کنم. الان شما می بینید که چه لطماتی به جامعه ی پزشکی می خورد، آبروی یک پزشکی را می برند و شایعه سازی می کنند وهیچ کس هم حمایت نمی کند ومردم هم فکر می کنند آن چیزی که رسانه ها منتشر می­کنند و شایعات درست است.

وی گفت: در تریبون های مجلس بر علیه پزشکان صحبت می کنند و بالاخره کسانی که منتخب مردم هستند باید حرف بزنند ودفاع کنند ولی متآسفانه سکوت می کنند. در چهار سال پیش کسانی که کاندیدا شدند می گفتند باید ازجامعه ی پزشکان دفاع کرد و ما چنین و چنان می کنیم ولی در عمل ما چیزی نمی بینیم.

رئیس هیئت مدیره ی جامعه ی متخصصین داخلی گفت: بین این 15،14 نفری که انتخاب شدند فقط یکی دو نفر در صدد دفاع بر می آیند و بقیه در سکوت به سر می برند و 8،7 ماه دیگر که باز انتخابات نظام پزشکی شروع می شود دوباره عده ای با شعار می آیند و باز سکوت می کنند تا چهار سال بعد.

وی تصریح کرد: اگر قرار است مشارکت همکارانمان را داشته باشیم باید به قولی که می دهیم پایبند باشیم. ممکن است فردی که از روی شعارها به من رأی می دهد، وقتی می بیند در عمل هیچ کاری نمی کنم در دوره های بعدی انتخابات شرکت نکند.

خسرو نیا خاطر نشان کرد: ما ایرانی ها متأسفانه تا زمانی که این سمت میز هستیم یک شعار می دهیم و وقتی که به آن سمت میزمی رویم و پشت میز می نشینیم یک شعار دیگر می دهیم و برای اینکه جایگاهمان را حفظ کنیم و بالا دستی ها از ما راضی باشند و در دوره ی بعد رد صلاحیت نشویم شعار های مان را زیر پا می گذاریم.

وی افزود: الان باید کارنامه  اعضای نظام پزشکی را که خودم هم جزء آن بوده ام بررسی کنیم ببینیم چه کسانی کار کرده اند و چه کسانی کار نکرده اند و آنهایی که در قسمت های مختلف ادارات مثل تأمین اجتماعی، وزارت بهداشت و درمان، بیمارستان ها مناصبی دارند و... چه قدمی برداشته اند به نفع بیماران و مردم واینکه چه کارهایی انجام داده اند، چه کسانی در صدد دفاع برآمده اند و چه کسانی از کارت اعتباری خود استفاده کرده اند .اما متأسفانه می بینیم که خیلی معدود افرادی که پشت میز نشسته اند از کارت اعتباری خود استفاده کرده اند تا مبادا برایشان مشکلی پیش بیاید!

وی در پایان تأکید کرد: امیدوارم برای انتخابات نظام پزشکی آینده کسانی انتخاب شوند که به شعار هایشان پایبند باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: