کد خبر: ۱۲۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 01
رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی درگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین:
شفاآنلاین:رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی باانتقاد ازراه اندازی سامانه 1690درعین حال الکترونیکی شدن انتخابات آتی سازمان نظام پزشکی کشور را گامی مثبت ارزیابی کرد.
دکتر علی نوبخت حقیقی درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین اظهارداشت :با الکترونیکی شدن انتخابات نظام پزشکی موافق هستم.ضمن اینکه معتقدم این کاردر اغلب کشورهای دنیا انجام می شود و به این واسطه مشارکت عمومی بیشتر خواهد شد.

وی افزود: بی تردید خیل کثیری از پزشکان علاقمند به  شرکت درانتخابات هستند ولی گرفتار کار و مشغله و حتی سفر هستند .پس بهتراست که انتخابات الکترونیکی شود البته به شرط اینکه هیأت نظارتی هم سلامت آن راتأمین وتایید کند.

 دکتر نوبخت درادامه با انتقاد ازراه اندازی سامانه 1690 نیزگفت: به نظرم وزارت بهداشت در معرفی  این سامانه یک اشتباه استراتژیک کرد.

وی گفت:البته ظاهر حرفشان درست است ولی من می دانم کجای حرفشان اشتباه است.با این کار در واقع نوعی مردم را تحریک و تشویق به شکایت کردند و در زمانی هم این کار را کردند که هنوز تعرفه های سرپایی اصلاح نشده بود.

معاون پیشین وزارت بهداشت ودرمان کشورگفت: بیشترین بار مراجعات مردم به پزشک سرپایی بوده وفقط بخشی از آن بستری است .درهمین حال شورای عالی بیمه تعرفه ای را مشخص کرده ولی این تعرفه واقعی نیست .پس ابتدا باید تعرفه های واقعی مشخص می شد سپس به مردم اطلاع رسانی می گردید که در صورت تخلف ابتدا با رئیس بیمارستان تماس بگیرند تا به موضوع رسیدگی شود که به طورقطع دراکثرمواقع این اتفاق صورت می گرفت.
نوبخت تصریح کرد:اما وقتی تعرفه ها مشخص نیست این کار شدنی نیست .به گونه ای که بررسی های یک روزتماس گیرندگان با این سامانه نشان داده از 500 تماس مردم بابت تخلف پزشکان، 400 تماس بابت هزینه های سرپایی بوده و این درمجموع یعنی بی احترامی به مردم.



غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
درود بر دکتر نوبخت
که به درستی به این اشتباه استراتژیک اشاره کرده اند.به نظر بنده نیز یک نوع خودزنی اشتباه بود آن هم با استفاده از چاقویی که دسته ندارد!.
نکته مهم دیگر نیز اینکه، این مساله ملعبه ای شده است در دست دیگر سازمان ها برای بازی با قشر خدوم و زحمتکش پزشکی و تخریب ارتباطات سالم پزشک و بیمار، نظیر همین وزارت رفاه که می خواهند سامانه ی " قصور یاب پزشکی !" را راه اندازی نمایند !.
دکتر نوبخت، نماینده ای مردمی و هوشیار که حتی به کوچکترین گرفتاری های اقشار مردم نیز اشراف دارد.
آرزوی موفقیت برای ایشان
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
0
سرور دکتر نوبخت ،داهیانه و بدرستی یادآوری نمودند که سامانه ویژه برای شکایت از پزشکان کاری بس نادرست و زیانبار بود. مگر برای آموزگاران یا دیگر پیشه های سامانه ویژه ای برای شکایت هست؟مردم با این سامانه ها تشویق به ستیز میشوند. برای انتخابات نظام پزشکی نیز تنها راه زیاد نمودن شمار شرکت کنندگان در انتخابات از میان بردن گزینش های نادرست پیش از انتخابات است . اگر هم پزشکی را بخواهیم از نماینده شدن بازداریم باید براساس تصمیم سازمان نظام پزشکی باشد نه سازمان های غیر پزشکی دیگر.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: