کد خبر: ۱۲۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 30
تاثیر درمانی داروهای جدید بیش از ۹۵ درصد است و عوارض جانبی آن نسبت به روش‌های درمانی پیشین کمتر است و می‌تواند این بیماری را در مدت سه ماه به طور کامل درمان کند.
شفا آنلاین>سلامت>بیش از یک میلیون نفر طی دو سال گذشته با روش درمانی جدید برای مقابله با هپاتیت C درمان شده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین،در مدت دو سال گذشته بیش از یک میلیون بیمار مبتلا به هپاتیت C در کشورهایی با درآمد پایین و متوسط با کمک این روش درمانی جدید تحت درمان قرار گرفته‌اند.

در سال ۲۰۱۳ استفاده از نوعی آنتی‌ویروس‌ موسوم به DDA برای اولین بار در درمان هپاتیت C مورد تایید قرار گرفت. هرچند این نگرانی گسترده وجود داشته که قیمت بالای این شیوه درمانی مانع از دسترسی بیش از ۸۰ میلیون بیمار مبتلا به هپاتیت C به آن در سراسر جهان شود.

تاثیر درمانی داروهای جدید بیش از ۹۵ درصد است و عوارض جانبی آن نسبت به روش‌های درمانی پیشین کمتر است و می‌تواند این بیماری را در مدت سه ماه به طور کامل درمان کند. با حمایت‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO) و دیگر سازمان‌ها تعدادی از کشورهای با درآمد پایین و متوسط از جمله آرژانتین، برزیل، مصر، گرجستان، اندونزی، مراکش، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، تایلند و اوکراین این دارو را دریافت کرده‌اند.

دکتر "گاتفرید هیرنشال" مدیر دپارتمان برنامه هپاتیت و HIV سازمان جهانی بهداشت گفت: به حداکثر رساندن دسترسی به داروی هپاتیت C برای این سازمان در اولویت است. همچنین تلاش دولت‌ها برای پیشرفت در درمان مبتلایان به هپاتیت C امیدارکننده است هرچند همچنان بیشتر افراد نمی‌توانند به این روش‌های درمانی دسترسی داشته باشند.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، بررسی‌ها نشان می‌دهد تمایلات سیاسی، حمایت جوامع مدنی و مذاکرات انجام شده شرایطی را فراهم آورده تا هپاتیت C، بیماری که سالانه به مرگ ۷۰۰ هزار نفر منجر می‌شود مورد توجه قرار گیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: