کد خبر: ۱۲۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 30
صنعت 11 میلیارد دلاری دخانیات هند از دولت این کشور خواسته تا سیاست‌های منعطف‌تری در تلاش‌ برای کنترل دخانیات، هنگام میزبانی نشست سازمان جهانی بهداشت در دهلی نو در ماه آینده، اتخاذ کند؛ اما مقامات می‌گویند دولت تسلیم این «تاکتیک‌های فشار» نخواهد شد.
شفا آنلاین:  نمایندگان حدود 180 کشور در کنفرانس این سازمان از ۷ تا ۱۲ نوامبر شرکت می‌کنند. این نشست پیرامون تنها معاهده ضد دخانیات جهان یعنی پیمان چارچوب کنترل دخانیات (FCTC) است. هدف این معاهده، جلوگیری از مصرف دخانیات است که هر سال جان حدود 6 میلیون نفر را می‌گیرد.


به گزارش شفا آنلاین:صنعت دخانیات هند که سومین تولید‌کننده دخانیات در جهان است، از دولت نخست‌وزیر «نارندرا مودی» می‌خواهد تا موضع خود در قبال آنچه که اقدامات سخت‌گیرانه FCTC می‌خواند، تعدیل کند. به گفته آنان، این اقدامات معیشت حدود 46 میلیون فرد مرتبط با این موضوع را تهدید می‌کند. مشخص شده که گروه‌های صنعتی و کشاورزی از مقامات در سراسر دولت درخواست کرده‌اند تا در این نشست شرکت کنند و بخشی از هیئت هند برای حفاظت از منافع آنها باشند.


شرکت‌های دخانیات در جهان، از این رویداد دوسالانه به خاطر شفاف نبودن انتقاد کرده‌ بودند؛ زیرا در گذشته منابع و گزارش‌هایش به روی مردم از جمله نمایندگان صنعت باز نبود.

این کشمکش زمانی به وجود آمد که صنعت هند، زیر بار اقدامات مقرر‌شده که آنها را مجبور به چاپ هشدارهای بهداشتی بزرگ‌تر روی محصولات دخانی می‌کند، نرفتند.
حدود 1000 کشاورز تنباکو، تظاهرات سکوتی را در روز پنجشنبه در مقابل وزارت بهداشت و دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برگزار کردند. دبیرخانه این پیمان در ژنو اعلام کرده از تصمیم هند استقبال می‌کند.

تصمیمات این کنفرانس درباره مقررات معاهده، تاثیر مستقیمی بر صنعت دخانیات در جهان دارد که تخمین می‌زنند امسال ارزشی بالغ بر ۷۸۴ میلیارد دلار داشته باشد. موضوعات مورد بحث در این نشست شامل معیشت‌های جایگزین برای کشاورزان توتون و تنباکو، سیگار‌های الکترونیکی و امور تجاری و سرمایه‌گذاری است.

موسسه توتون و تنباکو هند، بدنه اصلی صنعت سیگار در این کشور به همراه گروه‌های کشاورزان به وزارت کشاورزی نامه نوشته و خواستار بیان دیدگاه‌های خود و اجازه شرکت در کنفرانس سازمان جهانی بهداشت شده‌اند. این وزارتخانه، یک درخواست نیز با نزدیک به 6000 صفحه امضا توسط بیش از صد هزار کشاورز دریافت کرده که به دنبال حمایت در برابر قوانین FCTC هستند.

همچنین موسسه تنباکو، یک کتابچه درباره جزئیات اینکه چگونه طرح‌های FCTC، تهدیدی برای معیشت کشاورزان است، برای وزارت بهداشت فرستاده بود. آنها از دولت خواستند تا اطمینان حاصل کند که پیشنهاد‌های «غیر منطقی و غیر عملی» در این نشست به تصویب نرسد.

در نامه ای دیگر، یک گروه به نمایندگی از تولید‌کنندگان سیگار سنتی هندی از نخست‌وزیر درخواست کردند که مطمئن شود وزارت بهداشت هیچ تعهد ضد دخانیاتی قبل یا بعد از کنفرانس به سازمان جهانی بهداشت ندهد. مقامات وزارت بهداشت گفته‌اند نظرات کشاورزان را در نظر خواهند داشت نه صنعت را. سیگار کشیدن هر سال بیش از 1 میلیون نفر را در هند می‌کشد و هزینه سالانه بیماری‌های ناشی از دخانیات، 16 میلیارد دلار است. سپید
Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: