کد خبر: ۱۲۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 28
محققان می‌گویند که کشف جدیدی ممکن است یک روز به ساخت یک قرص ضدحفره بی‌انجامد.
شفا آنلاین:دانشمندان دانشگاه فلوریدا یک رده باکتری را در دهان شناسایی کردند که ممکن است باکتری‌های حفره‌ساز را دور نگه دارد.



به گزارش شفا آنلاین، به نقل از WebMD، به گفته محققان شاید ممکن باشد از این باکتری‌های مفید برای ساخت مکمل خوراکی پیش‌گیری‌کننده از حفره‌های دندان استفاده کرد.


محققان توضیح دادند که برای داشتن یک دهان سالم، باید محیطی داشت که به طور نسبی از نظر شیمیایی خنثی باشد. به گفته مؤلف راهبر این مطالعه، رابرت برن، وقتی محیط درون دهان بیش از حد اسیدی شود، می‌تواند به ایجاد حفره یا دیگر مشکلات دندانی بی‌انجامد.


برن، رئیس بخش زیست‌شناسی دهان در کالج دندان‌پزشکی دانشگاه فلوریدا گفت: «در هنگام اسیدی شدن دهان، باکتری‌های دندان اسید می‌سازند و این اسید دندان را در خود حل می‌کند. ما علاقه‌مندیم که بدانیم چه چیزی pH دهان را بالا نگه می‌دارد.»


بنابر مطالعه‌ای که اخیراً در ژورنال میکروبیولوژی کاربردی و محیطی منتشر شد، باکتری مفیدی که محققان کشف کردند، یک رده استرپتوکوکی با نام A12 است.


محققان علاوه بر این نقشه کل ژنوم A12 را درآوردند و ابراز کردند که امیدوارند بتوانند از آن به عنوان ابزاری برای غربالگری استفاده کنند تا ببینند چه کسانی بیشتر در معرض حفره‌های دندان قرار دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: