کد خبر: ۱۲۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 26
این روش یک شیوه جدید در درمان اسکار است که در بیماران لب شکری نیز کاربرد به سزایی دارد و مطالعات نشان می دهد اگر بلافاصله پس از جراحی اسکار سم بوتولینوم تزریق شود جای زخم از بین خواهد رفت.
شفا آنلاین:دبیر علمی نخستین همایش بین المللی و سومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت گفت: سم بوتولینوم اثر به سزایی در درمان زخم و جای زخم (اسکار) دارد.

به گزارش شفا آنلاین،پروین منصوری افزود: درمان زخم به علت هزینه های بالایی که دارد از جمله موضوعات روز حوزه پوست در جهان به حساب می آید.
وی گفت: سم بوتولینوم برای پیشگیری از اسکار و زخم های مختلف کاربرد دارد زیرا بهترین راه درمان جای زخم یا اسکار پیشگیری از بروز ‌آن است.
منصوری با بیان اینکه بسیاری از زخم ها اگر از اپیدرم (سطح) پوست عبور کند تبدیل به اسکار شده و به راحتی درمان نمی شود گفت: اسکار تأثیر منفی در زیبایی افراد دارد و بیش از دو دهه است که سم بوتولینوم در درمان خط اخم ، جوان سازی و از بین بردن گرفتگی های عضلانی کاربرد دارد اما به تازگی متوجه شده ایم استفاده از این سم در کاهش اسکار و پیشگیری از آن نقش دارد.
استاد گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: وقتی این سم در اطراف پوست آسیب دیده تزریق می شود باعث آزاد شدن فشار لبه زخم و فعال شدن سلول های فیبروبلاست می شود که در تکثیر و رشد آنها اثر مثبت دارد و در واقع اسکار کوچک و از بین می رود.
وی افزود: این روش یک شیوه جدید در درمان اسکار است که در بیماران لب شکری نیز کاربرد به سزایی دارد و مطالعات نشان می دهد اگر بلافاصله پس از جراحی اسکار سم بوتولینوم تزریق شود جای زخم از بین خواهد رفت.
این متخصص پوست گفت: این سم همچنین برای ترک های ناحیه مقعد بسیار کاربرد دارد و حتی ممکن است در آ‌ینده جایگزین روش های جراحی شود.
وی با بیان اینکه در یک بررسی این سم را با لیزر رنگی ضربانی همراه کرده اند افزود: این روش در پیشگیری و درمان زخم مؤثر بوده و همراهی این سم با لیزر اثر مضاعفی نسبت به روشهای دیگر دارد.خبرگزاری صدا و سیما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: