کد خبر: ۱۲۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 25
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بهترین ایام را برای تزریق واکسن آنفلوانزا شهریور، مهر و اوایل آبان ماه اعلام کرد
شفا آنلاین: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت:‌ تزریق واکسن آنفلوانزا برای پیشگیری از تشدید این بیماری در فصل سرما باید با تجویز پزشکان انجام شود.

به گزارش شفا آنلاین، صادق حضرتی عصر امروز در نشست مسؤولان حوزه بهداشتی علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: تزریق واکسن آنفلوانزا برای پیشگیری از تشدید این بیماری در فصل سرما باید با تجویز پزشکان انجام شود.

وی تصریح کرد: ‌با حاکم شدن هوای سرد، برودت هوا و در پیش بودن فصل زمستان در مقابله با گسترش بیماری آنفلوانزا و تشدید ویروس این بیماری که به سرفه، گلو درد و گاه عوارض دیگر منجر می‌شود، تزریق واکسن آنفلوانزا مورد توجه قرار گرفته که در بهترین ایام قبل از بروز این بیماری باید این تزریق با تجویز پزشک انجام شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بهترین ایام را برای تزریق واکسن آنفلوانزا شهریور، مهر و اوایل آبان ماه اعلام کرد و گفت: اولویت در تزریق واکسن آنفلوانزا افراد سالخورده بالای 50 سال، کودکان بین شش ماه تا چهار سال و افرادی است که دارای نقص سیستم ایمنی هستند که این تزریق واکسن می‌تواند مانع از بروز و یا تشدید آنفلوانزا شود.

حضرتی افزود: ‌افراد دیالیزی، چاق، زنان باردار و بیمارانی که دارای مشکل ریوی هستند،‌ می‌توانند با تزریق واکسن آنفلوانزا از تشدید بیماری خود به نحوی جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه شش تا 12 ماه تزریق این واکسن ایمنی ایجاد می‌کند، بیان کرد: ‌با توجه به اینکه در سه هفته اول با تزریق این واکسن مراحل تولید و تأمین ایمنی در کاهش ویروس‌ها به وجود می‌آید، ‌بیشترین تاکید بر تزریق به موقع و راهکارهای پیشگیرانه دیگر در بروز این بیماری است که با تغذیه مناسب به راحتی می‌توان از تشدید و افزایش این بیماری جلوگیری کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اضافه کرد:‌ افراد می‌توانند این واکسن را از مراکز معتبر داروخانه‌ها تهیه کنند چرا که عده‌ای سودجو تلاش می‌کنند تا با استفاده از شرایط فصلی برای پیگیری خواسته‌های خود در فروش و ورود نامناسب این واکسن حتی به شکل تقلبی به بازار اقدام کنند که با مراقبت‌های لازم سعی بر این است تا جلوی این کار گرفته شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: