کد خبر: ۱۲۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 26
یک مطالعه جدید در آمریکا نشان می‌دهد با وجود اینکه اکثر متخصصان پوست برای جلوگیری از سرطان پوست و پیری زودرس آن، کرم‌های ضد آفتاب را توصیه می‌کنند، تقریبا همگی آن‌ها بر این باورند که بیماران با این توصیه عمل نمی‌کنند.
شفا آنلاین:  فهرستی طولانی از دلایلی وجود دارد که بسیاری از مردم به اندازه کافی از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند: لوسیون ناراحت‌کننده است، استعمال آن ناخوشایند است، همیشه به راحتی در دسترس نیست، گران است و این فهرست ادامه دارد.

به گزارش شفا آنلاین:       با این حال، ما می‌دانیم که اشعه ماوراءبنفش خورشید باعث ایجاد سرطان پوست می‌شود و متخصصان پوست بیماران را تشویق به بهبود مستمر حفاظت خود در مقابل آفتاب می‌کنند.

       در یک تحقیق از 156 متخصص پوست در آمریکا، تمام آن‌ها موافق بودند که کرم‌های ضد آفتاب پیری زودرس پوست را کاهش می‌دهد و 97 درصد قبول داشتند که سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز می‌شود؛ اما همچنین 99 درصد از آنان فکر می‌کردند بیمارانشان به اندازه لازم کرم ضد آفتاب را به کار نمی‌برند.

       بر اساس آکادمی درماتولوژی آمریکا، اغلب مردم به حداقل یک اونس کرم ضد آفتاب برای پوشش تمام نقاط برهنه بدن خود نیاز دارند.

       این کرم باید طیف گسترده‌ای از محافظت ارائه کرده و دارای فاکتور محافظت در برابر خورشید (SPF) ۳۰ یا بالاتر باشد. ضد آفتاب باید حداقل 15 دقیقه قبل از بیرون رفتن از منزل استعمال شود و مجددا هر دو ساعت یک‌بار بعد از شنا یا تعریق زده شود؛ حتی اگر برچسب مقاوم در برابر آب داشته باشد.

       تقریبا تمام متخصصان پوست بررسی‌شده، با توصیه ضد آفتاب SPF 50 یا بالاتر راحت بودند و 83 درصد از آن‌ها معتقد بودند که ضد آفتاب با SPF بالا، حاشیه امن اضافه‌ای فراهم می‌کند.

       هنگام توصیه بیماران در مورد نحوه انتخاب ضد آفتاب، 99 درصد از متخصصان پوست توصیه به بررسی سطح SPF و گستردگی طیف ‌حفاظت می‌کردند؛ در حالی که 71 درصد نیز به بیماران درباره شکل یا لمس آن مشاوره می‌دادند.

       موضوعی که اکثر متخصصان پوست آن را با بیماران مطرح نمی‌کنند، این است که چه موادی به در مقابل نور خورشید پایدار هستند و عملکرد دارند. برخی مواد تشکیل‌دهنده ضد آفتاب از جمله آووبنزون و اکتینوستات، می‌توانند در نور خورشید ناپایدار باشند و بی‌اثر شوند. این امکان نیز وجود دارد که اقلیتی از متخصصان پوست که عقیده دارند استفاده از ضد آفتاب به طور منظم خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش نمی‌دهد؛ این باور را به این خاطر ندارند که یک ایده بد است؛ بلکه چون فکر می‌کنند بیماران نیاز به برداشتن گام‌های بیشتری برای حفاظت از خود دارند.

       ثابت شده که استفاده از ضد آفتاب روزانه می‌تواند بروز ملانوما، مرگبارترین نوع سرطان پوست را کاهش دهد.سپید
منبع: Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: