کد خبر: ۱۲۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 25
مشاور وزیر بهداشت:
پزشکانی که به دولت می آیند و کار اجرایی می کنند نباید خدمت پزشکی و طبابت به مردم را کنار بگذارند.

شفاآنلاین:مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای هیچ یک از مدیران و معاونان وزارت بهداشت پرداختی غیرمتعارف وجود ندارد و شایعاتی که درباره یکی از معاونان وزیر بهداشت در فضای مجازی منتشر شده، کاملا کذب است.

به گزارش شفاآنلاین،عباس زارع نژاد، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل روابط عمومی این وزارتخانه  افزود: مطالبی که علیه یکی از معاونان وزیر بهداشت در فضای مجازی مبنی بر دریافتی چند 10 میلیونی منتشر شده از اساس کذب، به دور از واقعیت و خبرسازی است و کسانی که این نوع مطالب را منتشر می کنند با هر هدفی که باشد، کاری غیر اخلاقی است.
وی گفت: اگر یکی از معاونان یا مدیران وزارت بهداشت، دریافتی غیرقانونی و نامتعارف داشته باشد به خصوص در شرایط جدید که همه مسئولان دولتی زیر ذره بین هستند؛ دستگاه های نظارتی با او برخورد می کنند اما تاکنون حتی یک دستگاه نظارتی نبوده که گزارشی از دریافتی غیرقانونی مدیران و مسئولان وزارت بهداشت ارائه کند.
مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: تمام دریافتی های مسئولان وزارت بهداشت تابع قوانین کشور است و هر کس جز این مستندی دارد، به مراجع قضایی و دستگاه های نظارتی ارائه کند.
زارع نژاد گفت: معاونی که از او در فضای مجازی صحبت شده است، یکی از جراحان قلب کشور است که در گذشته و قبل از مسئولیت در وزارت بهداشت در بخش خصوصی و دولتی طبابت می کرده و درآمد قانونی خود را داشته است اما اکنون مطب و کار طبابت را کنار گذاشته و تمام وقت به وزارت بهداشت آمده است.
وی افزود: با وجود این، همان طور که توصیه بزرگان کشور نیز بوده است، پزشکانی که به دولت می آیند و کار اجرایی می کنند نباید خدمت پزشکی و طبابت به مردم را کنار بگذارند، خدمت درمانی به مردم نیز خدمت است و هر پزشک مسئولی که در ساعات غیر اداری طبابت می کند، تا مهارت پزشکی خود را فراموش نکند، مطابق قانون باید 'حق العلاج' خود را از کار طبابت مانند همه پزشکان دریافت کند و این درآمدی قانونی و متعارف است و هیچ ارتباطی نیز با حقوق مسئولیت در وزارت بهداشت ندارد.
مشاور وزیر بهداشت گفت: همه پزشکان مطابق قوانین کشور در صورت طبابت در بخش دولتی، معادل 30 درصد درآمدی که از طبابت و جراحی خود برای بیمارستان دولتی ایجاد می کنند، به عنوان کارانه دریافت می کنند و این دریافتی نیز کاملا قانونی و جدا از حقوق مدیریتی است.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: