کد خبر: ۱۲۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 26
رئیس انجمن قلب کشوردرگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین:
شفاآنلاین :رئیس انجمن قلب کشور با تاکید براهمیت حضور گسترده جامعه پزشکی درانتخابات آینده این سازمان تاکید کرد :با شرکت نکردن در انتخابات نظام پزشکی حق قانونی مان را از خودمان می گیریم.

دکتر فریدون نوحی در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب اظهارداشت: من از نزدیک با عملکرد نظام پزشکی در ارتباط نیستم ولی تا آنجا که اطلاع دارم مجموعاً برداشت شخصی ام نسبت به عملکرد نظام پزشکی مثبت است ونظام پزشکی تلاشش را در جهت دفاع از کیان پزشکی وهمچنین مردم کرده. ولی اینکه به طور کامل از حقوق مردم و پزشکان دفاع شود به طور صد در صد امکانش نیست. چون درهر صورت قضاوت کار بسیار مشکلی است،ولی نظام پزشکی در حد توانش تلاشش را کرده ومن به عملکرد این سازمان از 20 نمره ی 16را می دهم.

دکتر نوحی گفت: آن جایی که ما چالش اصلی داشتیم،یعنی درباره ی عملکرد برخی پزشکان ومسائل قضایی،سازمان نظام پزشکی با هماهنگی و تعاملی که با قوه ی قضائیه داشت سعی کرد یک آرامشی را به جامعه بدهد.

رئیس انجمن قلب کشورگفت:مسئله پزشکان و مردم جامعه، اعتماد است و اگر مردم جامعه به کارکرد پزشکان کمی بی اعتماد شوند در این میان بیشترین آسیب را بیماران می بینند که در این رابطه نظام پزشکی تلاش مثبت و مؤثری داشته است .

وی مهمترین نقطه ی مثبت سازمان نظام پزشکی را تعامل و تلاش در جهت احقاق حقوق مردم وپزشکان نام برد وگفت: ضعف خاصی را  در سازمان سراغ ندارم ،البته شاید این اشکال من است که از نزدیک با آنها تعامل ندارم ،چون بیشتر کار ما در بخش دولتی است و مشکلات نظام پزشکی با بیماران وجامعه پزشکی اغلب در بخش خصوصی می باشد.

وی در مورد انتخابات نظام پزشکی گفت: توصیه ی مؤکد من به همکارانم حضور گسترده در انتخابات نظام پزشکی سال آینده ،با توجه به سابقه و عملکرد پزشکان است ،تا افرادی اصلح انتخاب شوند و بتوانند از حقوق مردم وپزشکان دفاع کنند.

وی خاطر نشان کرد: شرکت نکردن در هر انتخاباتی اعم ازریاست جمهوری ، مجلس،نظام پزشکی ، شوراها و... به خود فرد برمی گردد و بی تردید هر فرد با شرکت در انتخابات از حقوق خود دفاع می کند .انتخابات سازمان نظام پزشکی هم حقی است که به جامعه ی پزشکی داده شده و در صورت عدم مشارکت افرادی با رأی پایین انتخاب خواهند شد وحتی ممکن است کسانی که آنها به طورعمده علاقه ای به مدیریت شان ندارند انتخاب شوند واین یک اصل کلی درعدم مشارکت است.

دکتر نوحی تأکید کرد: در مشارکت همگانی است که بهترین ها انتخاب می شوند و این در مورد تمام انتخابات صادق است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: