کد خبر: ۱۲۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 24
شفا آنلاین>سلامت>این درمان‌ها در بیماران مبتلا به دیابت نوع2 چاق مورد استفاده قرار می‌گیرند. یعنی در مبتلایان به دیابت نوع2 با وزن طبیعی توصیه نمی‌شوند.
به گزارش شفا آنلاین،  در پی جراحی، علاوه بر کاهش وزن قابل توجه و پایداری وزن بدن، بهبود چشمگیری نیز در درمان دیابت و کاهش قند خون صورت می‌گیرد. در مطالعات مختلف میزان اثر درمان‌های جراحی با روش مرسوم درمان دیابت مورد مقایسه قرار گرفته است. در یک مطالعه 2 ساله در بیماران چاق (با شاخص توده‌ بدنی بین 40-30) مبتلا به دیابت با سابقه‌ 2 سال، بیماران گروه جراحی شده، 20درصد در مقایسه با درمان‌های مرسوم کاهش وزن داشته‌اند. بیماری دیابت در 73درصد گروه جراحی در مقایسه با 13درصد گروه مرسوم بهبود کامل پیدا کرد.

       در یک مطالعه‌ دیگر، 150 بیمار مبتلا به دیابت نوع2 و چاقی (با شاخص توده‌ بدنی 27 تا 43درصد) به 3 گروه تقسیم شدند. در گروه اول از روش جراحی بای‌پس معده‌ (Gastric bypass) در گروه دوم از روش جراحی اسلیو (Sleeve) و در گروه سوم فقط از درمان دارویی مرسوم استفاده شد. بعد از 12 ماه میزان HbA1C کمتر از 6درصد در گروه اول 42درصد در گروه دوم 13درصد و در گروه سوم 13درصد بود. میزان کاهش وزن در گروه اول 28درصد، در گروه دوم 25درصد و در گروه سوم 5درصد بود.
منبع:PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: