کد خبر: ۱۲۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 22
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: 42 میلیون نفر از مردم ایران تحت پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی هستند.
به گزارش شفا آنلاین، سید تقی نوربخش روز شنبه در مراسم افتتاح طرح هتلینگ بیمارستان شهدای 15 خرداد ورامین گفت: سازمان تأمین اجتماعی در جریان اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در خط مقدم مقابله با استکبار جهانی قرار دارد.

وی گفت: هم اکنون بیش از نیمی از جمعیت ایران یعنی بیش از 42 میلیون نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد ، 14 میلیون نفر بیمه شده اصلی هستند که این افراد با اعضای خانواده خود ، بیش از 37 میلون نفر را تشکیل می دهند.
وی اظهار کرد: در حدود 5 میلیون و 200 هزار نفر نیز از مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی هستند .
نوربخش افزود: مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی از 16 مزیت بیمه ای شامل خدمات مستمری ماهانه، خدمات درمانی ، بن خواروبار ، حق مسکن و حق عائله مندی برخوردارند.
وی گفت: اگر در هر ماه بر اساس بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی ، 18 تا 19 هزار میلیارد تومان به کشور اختصاص می یابد ، سازمان تأمین اجتماعی افتخار دارد که ماهانه بیش از 5 هزار میلیارد تومان در حدود یک سوم بودجه کشور ، برای ایفای مأموریت ها و تعهدات خود هزینه می کند و این مهم در حالی صورت می گیرد که حتی یک ریال از بودجه عمومی کشور وارد سازمان نمی شود.
رئیس سازمان تأمین اجتماعی افزود: سازمان تأمین اجتماعی ماهانه 3 هزار و 400 میلیارد تومان برابر بودجه هدفمندی یارانه ها مستمری پرداخت می کند.
وی از پرداخت ماهانه یک هزار و 400 میلیارد تومان خدمات درمانی و 220 میلیارد تومان بیمه بیکاری به عنوان دیگر هزینه های سازمان تأمین اجتماعی یاد کرد.
وی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی در طول فعالیت دولت یازدهم تلاش کرده در اوج حاشیه هایی که در گذشته پیرامون این سازمان وجود داشت، بدون ورود به این مسائل و با بلند کردن پرچم سفید، تنها به ارائه خدمت به مردم بپردازد.
نوربخش با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: سازمان تأمین اجتماعی تلاش دارد که در اجرای طرح تحول نظام سلامت به عنوان مهمترین راهبرد دولت یازدهم در جهت تأمین منابع و ارتقاء مراکز سازمان گام بردارد که اگر تلاش های سازمان به ویژه در چند ماه اخیر در تأمین منابع وجود نداشت، این طرح با چالش های جدی مواجه می شد.
وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی به منظور پایدار کردن طرح تحول نظام سلامت اقدامات بسیار خوبی در جهت ارتقاء کیفی مراکز درمانی انجام داده و بر اساس برنامه 5 ساله سازمان تأمین اجتماعی، به ارتقاء بخش هتلینگ بیمارستان ها با بودجه ای بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان اقدام کرده است.
وی افزود: سال گذشته طرح هتلینگ در 26 بیمارستان های تأمین اجتماعی انجام شده و امسال نیز این طرح در 48 بیمارستان اجرایی می شود.
نوربخش با اشاره به اقدامات دولت در احداث مراکز درمانی تأمین اجتماعی گفت: در سفر هیأت دولت به استان مرکزی که طی روزهای آینده انجام می گیرد، سه مرکز درمانی توسط سازمان تأمین اجتماعی به بهره برداری می رسد و این در حالی است که از ابتدای تأسیس سازمان از سال 54 تاکنون تنها شش مرکز در این استان احداث شده بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: