کد خبر: ۱۲۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 23
شفا آنلاین>اجتماعی> ساختمانی که در خیابان ولیعصر با نشان هلال سرخ از دیگر برج‌ها و بناهای اداری این معبر نامدار تهرانی متمایز شده، این روزها پر خبر و موردتوجه رسانه‌هاست.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید  از تغییر و جابجایی برخی مدیران عالی تا لغو معافیت‌های مالیاتی و بالاخره رایزنی برای اخذ بودجه چند صدمیلیاردی از دولت برای ساماندهی حوزه فعالیت‌های مختلف و متکثر نهادی با کارکردهای عام‌المنفعه و خیرخواهانه داخلی که در قواره یک فدراسیون جهانی نیز به ایفای نقش می‌پردازد.

       نام هلال‌احمر هرکجا که حادثه‌ای رخ دهد و عارضه‌ای طبیعی و حتی گاه غیرطبیعی رخ نمایاند، به گوش می‌رسد. نهادی که به‌واسطه این دایره شمول گسترده خدماتی خود و حساسیت ویژه وظایف محوله نمی‌بایست با ضعف و کاستی در خدمت‌دهی‌اش و به تبع آن سازوکارهای پشتوانه‌ای معطوف به آن ایجاد شود. اینجاست که هیچ تاخیر و وقفه و سکونی در قبال تامین منابع مالی و پشتوانه‌های لجستیکی هلال توجه پذیر نخواهد بود.

       برای سامان‌دهی بهینه فعالیت‌های هلال‌احمر این روزها در دو عرصه شاهد تغییر و تحول هستیم. از یک سو تنی چند از مدیران این مجموعه دچار تغییر شده‌اند و گفته می‌شود که برخی از مدیران عالی این مجموعه نیز قرار است رحل اقامت به گلوگاه‌های کلیدی دیگر و خارج از چارت سازمانی هلال افکنند و از طرف دیگر مسئولین هلال به دنبال جذب بودجه و ساماندهی اوضاع مالی این مجموعه در برهه‌ای هستند که به‌ وضوح درآمدهای دولت با نقصان و کاستی‌هایی روبه‌رو است و نهادها و سازمان‌های مختلف با سعی وافر درصدد جذب منابع مالی هستند و در این میان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های کارآمدی مدیران، اهتمام و نتیجه‌بخشی فعالیت‌های آنان در حوزه اخذ منابع بودجه‌ای از دولت است.

اعتماد زایی یک ضرورت ویژه
       سازمان‌هایی که ماهیت و کارکرد سازمان‌های مردم‌نهاد و عام‌المنفعه رادارند، می‌بایست بیش و پیش از هر سازمان و مجموعه‌ای در ایفای وظایف خود در تعامل با اضلاع و اجزای مختلف و متکثر اجتماعی حس هم‌ذات‌پنداری و اعتماد‌زایی مخاطبان را جلب کنند. سازمان هلال‌احمر نیز از این قاعده کلی مستثنا نیست و این روزها که بحث فیش‌های حقوقی داغ شده است و برخی منتقدان این مجموعه را نیز درگیر با این معضل عنوان می‌کنند، مدیران هلال برای جلب اعتماد عمومی و زدودن شائبه‌ها خبر از راه‌اندازی سیستم جامع حقوقی هلال‌احمر می‌دهند. معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال‌احمر در همین رابطه گفته است: «‌در راستای پاسداشت اعتماد مردم به این نهاد خیریه، ضرورت دارد از این سرمایه‌ها به شایستگی مراقبت و اعتماد عمومی بیش‌ازپیش جلب شود.» حسین عبدالحمید مدیرکل امور حقوقی هلال نیز با اشاره به راه‌اندازی سیستم جامع حقوقی، تاکید کرد: «به‌منظور یکپارچه‌سازی، مستندسازی و لینک ارتباط سیستمی با مراجع قضایی و وحدت رویه در پیگیری نحوه رسیدگی پرونده‌ها در مراجع مربوطه برای دفاع از حقوق حقه جمعیت هلال‌احمر این سیستم برنامه‌ریزی و آماده‌سازی شده است.»

بودجه 2هزار میلیارد تومانی در راه است
       پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان هلال‌احمر خبر از دیدار رئیس جمعیت هلال‌احمر با معاون رئیس‌جمهوری داده است. دیداری که به گفته مدیرکل برنامه‌وبودجه هلال‌احمر نتایج مثبت و امیدوارکننده‌ای برای دست‌اندرکاران این مجموعه داشته و در دیدار سید امیرحسین ضیایی و محمدباقر نوبخت مقررشده که 2000 میلیارد ریال به سازمان هلال‌احمر طی هفته آینده تزریق شود. علی‌اکبر پرواز گفته است: «‌در دیدار رئیس جمعیت هلال با نوبخت مقررشده است، طی هفته آینده ٢٠٠ میلیارد تومان بودجه هلال‌احمر از محل بند الف تبصره ١٣ قانون بودجه سال ٩۵ (موضوع ماده ١٠ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ١٢ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور) به جمعیت هلال‌احمر پرداخت شود. گفتنی است درمجموع مبلغ 4000 هزار میلیارد ریال در بودجه سال 95 به سازمان هلال‌احمر اختصاص‌یافته که نیمی از این مبلغ قرار است به‌زودی به این سازمان تزریق شود. این مقام هلال‌احمر همچنین گفته که در جلسه مذکور مذاکراتی نیز میان دو طرف در خصوص تبدیل ردیف فرعی هلال‌احمر به اصلی در بودجه موردبحث و تبادل‌نظر قرارگرفته است.

درنهایت...
       حال باید دید تغییر و تحولات مدیریتی، راه‌اندازی سیستم جامع حقوقی و شفاف‌سازی سازوکارهای معطوف به آن و نیز اخذ بودجه مطلوب در بازه زمانی کوتاه‌مدت و نیز در برون‌دادهای بلندمدت این مجموعه چه تغییر و تحولاتی را رقم‌زده و می‌تواند هلال‌احمر - این مجموعه عام‌المنفعه - را به جایگاهی فزون‌تر از شرایط فعلی رهنمون کند؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: