کد خبر: ۱۲۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 21
شفاآنلاین :دکتر شهرزاد عصاره ،متخصص کلیه وعضوهیات مدیره انجمن نفرولوژی ایران ،کاندیدای عضویت در هیأت مدیره انجمن بین المللی نفرولوژی (ISN) شد
وی در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین اظهارداشت:انتخاب نماینده ای از ایران درهیأت مدیره ی انجمن بین المللی نفرولوژی می تواند دستاوردهای علمی ، آموزشی و خدماتی برای کشور به ارمغان بیاورد.

این نفرولوژیست خاطرنشان کرد: ISN انجمن بین المللی نفرولوژی است که فعالیت هایش تمام کشورهای دنیا را تحت پوشش قرار می دهد .ضمن اینکه 34 نفربه نمایندگی از کشورهای مختلف برای شش سال به عنوان اعضای هیأت مدیره در این انجمن فعالیت بین المللی دارند.

استاد دانشکده علوم پزشکی ایران گفت: از کل خاور میانه یک نماینده می تواند دراین انجمن بین المللی حضور داشته باشد.ضمن اینهک نماینده ی دوره ی فعلی انجمن از خاور میانه، خانم مونا الرخیمی از کشور امارات متحده عربی هستند و دوره ی 6 ساله حضورایشان در حال به پایان است .

وی گفت: انجمن بین المللی نفرولوژی چند ماه پیش فراخوان شرکت درهیات مدیره را اعلام کرد. من هم با توصیه اساتید وبزرگان ، فروردین ماه امسال مدارک را فرستادم تا اینکه چند روز پیش خبر دادند برای انتخابات انجمن بین المللی نفرولوژی به عنوان یکی از کاندیداها انتخاب شدم . البته دو رقیب دیگر هم در این انتخابات برای نمایندگی خاور میانه حضور دارند که یکی از آنها ازعربستان سعودی و دیگری از اردن می باشند.


رئیس بخش دیالیز بیمارستان شهید هاشمی نژاد گفت: اعضای انجمن نفرولوژی ایران و همچنین همکاران دیگر در اقصی نقاط دنیا درصورت تمایل می توانند برای انتخاب نماینده ای از ایران درهیأت مدیره isn حضوری فعال در انتخابات آنلاین داشته باشند. تا با رای بیشترانشالله بتوانیم از دو رقیبی که تعداد متخصصین نفرولوژی کشور آنها در مقایسه با کشور ما بسیار کمتر است پیشی بگیریم. چرا که کشورهای اطراف به واسطه ی لابی های بین المللی قوی معمولا توانسته اند این موقعیت را به دست آورند و این بار دیگر با توجه به تعداد قابل توجه متخصصین این رشته درایران وایرانی های مقیم خارج ، نوبت کشور ما است تا نماینده ای را به ISN بفرستد.

وی افزود: در دوره های قبلی این انتخابات هم دو نفر از اساتید نفرولولژی ایران برای این انجمن اقدام کرده بودند ولی به دلیل اینکه تعداد نفرولوژیست های ایران کمتر بود ودر سالهای قبل شرکت فعال در انتخابات بین المللی خیلی مرسوم نبود جایگاهی به دست نیاوردیم. ولی با گسترش ارتباطات و نگاه جامعه ودقیق ترهمکاران، می دانیم هر چقدر حضورمان در صحنه ی بین المللی بیشتروپررنگ تر باشد برای ارتقاء علم در کشور می توانیم مفید تر باشیم.

کاندیدای هیأت مدیره ی انجمن بین المللی نفرولوژی افزود: در حال حاضرآمار متخصصین نفرولوژی بزرگسال ما بالغ بر 330 نفر است و متخصصین نفرولوژی کودکان هم حدود 80 نفر هستند، ولی کشور های مجاور ما که نماینده ی خاور میانه هم بوده اند در حدود 10 یا چند ده نفر نفرولوژیست دارند.

وی تصریح کرد: تمام نفرولوژیست ها که عضو انجمن بین المللی نفرولوژی هستند از هر جای دنیا می توانند در این انتخابات شرکت کنند و خوشبختانه تسهیلاتی فراهم شده که همه ی نفرولوژیست ها به صورت گروهی در انجمن بین المللی نفرولوژی ثبت نام شوند .ضمن اینکه امیدواریم بتوانیم نماینده ای از ایران در این انجمن بین المللی داشته باشیم .ضمن اینکه باید توجه داشت این مسئله ای شخصی نیست و در واقع یک مسئله ی علمی است که جایگاه ما را در بین نفرولوژیست های جهان ارتقاء می دهد.

دکتر عصاره گفت: از اهداف مهم این انجمن بین المللی، گسترش علم نفرولوژی در بین همه ی کشورهای جهان به خصوص کشورهای در حال توسعه وبرگزاری سمینارهای علمی در کشورهای مختلف می باشد که یکی از وظایف نمایندگان منطقه ای هم کمک به برگزاری سمینارها است .


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
0
0
با درود فراوان بر خانم دکتر عصاره، شایسته است یادی بکنیم از خدمات ارزنده پروفسور برومند که همچون چراغی فروزنده ، راه را برای پزشکان ایران زمین روشن نموده اند.
باز هم درود بی پایان و آرزوی موفقیت
زهرامیرحسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
0
0
درود بر شما استاد بزرگوار ،خانم دکتر عصاره. کاندید شدن جنابعالی برای انجمن بین المللی نفرولوژی تبریک عرض کرده .امید است با حمایت اساتید و همکاران عزیز این کرسیکه بحق شایسته جنابعالی میباشد ،بدست آورده ومنجر ارتقا هر چه بیشتر نفرولوژی ایران گردد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: