کد خبر: ۱۲۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 20
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بیست و هشتمین کنگره بین‌المللی کودکان بیان کرد: با توجه به تراکم مراجعین و محدودیت فضای مرکز طبی به راه‌اندازی یک مرکز دیگر نیاز داریم.
به گزارش شفا آنلاین، علی ربانی رئیس مرکز رشد و تکامل کودکان در بیست و هشتمین کنگره بین المللی کودکان که صبح امروز در سالن همایش های مرکز طبی کودکان برگزار شد، گفت: مرکز طبی کودکان علی‌رغم تحمل بار درمانی زیاد ناشی از تراکم مراجعین، در توسعه برنامه های آموزشی پیشرفت های بسیاری کسب کرده است.

وی از بروز و شیوع بیماری های متابوليک هشدار داد و افزود: بسیاری از بیماری های متابوليک قابل پیشگیری و کنترل بوده و حتی بیماری‌های غیر قابل درمان هم در دوران جنینی با غربالگري قابل تشخیص و حذف آن هستند.

رئیس بیست و هشتمین کنگره بین المللی کودکان با اشاره به نگاه مساعد وزارت بهداشت به بحث غربالگري بیماری های متابوليک، تصریح کرد: بیماری های متابوليکي به دلیل تشخیص دیرهنگام موجب بروز ضایعات عصبی هزینه ها و مشکلات زیادی به بار می آورد و از این جهت غربالگري در کاهش شیوع این بیماری ها نقش بسزایی دارد.

وی از راه‌اندازی مرکز متابوليک ایران در مرکز رشد و تکامل مرکز طبی خبر داد و اظهار داشت: در این مرکز به صورت پایلوت به زودی غربالگري نوزادان را شروع  می‌کنیم.

در ادامه رضا شروین بدو رئیس مرکز طبی کودکان گفت: در کنگره امسال سخنرانی های فارسی و انگلیسی تفکیک شده و در چند سالن به صورت همزمان برگزار می شود.

وی طب نوزادان، تغذیه کودک، ترویج تغذیه با شیر مادر ، آلرژی در کودکان، اختلالات تکاملی در کودکان و اختلالات سیستم عضلاني و عصبی را محور سخنرانی های کنگره برشمرد و یادآور شد: در 2 روز گذشته هم سمینارهای مراقبت از کودکان، غدد و دیابت برگزار شده است.

به گفته شروین بدو برنامه ای در وزارت بهداشت برای پایش تکاملی کودکان در دست بررسی است.

گفتنی است؛ بیست و هشتمین کنگره بین المللی کودکان همزمان با چهاردهمين کنگره کشوری پرستاری در سالن همایش های مرکز طبي کودکان از 29 مهر تا 2 آبان در حال برگزاری است.
برچسب ها: کنگره ، کودکان ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: