کد خبر: ۱۲۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 20
شفا آنلاین>سلامت> براساس توصیه‌های جدیدی که از سوی آکادمی اطفال آمریکا منتشر شده، یک رویکرد واحد می‌تواند هم از چاقی و هم اختلالات خوردن در نوجوانان پیشگیری کند.
به گزارش شفا آنلاین،  شواهد علمی که در این توصیه‌های جدید خلاصه شده‌اند، نشان می‌دهند پزشکان و والدین می‌توانند مشکلات موجود را در دو انتهای طیف وزنی برطرف کنند و این کار باید با اجتناب از توجه دادن تمرکز نوجوانان بر وزن یا رژیم غذایی بوده و به جای آن، آنها را تشویق کنند تا سبک زندگی سالم و متعادلی را در پیش بگیرند.


       این راهنمای بالینی که به تازگی در نشریه معتبر Pediatrics به صورت آنلاین منتشر شده، در پاسخ به رشد نگران کننده استفاده نوجوانان از روش‌های ناسالم برای کاهش وزن شکل گرفته است. نوجوانانی که از این روش‌ها استفاده می‌کنند ممکن است با تصویری که والدین یا پزشکان از بیماران مبتلا به اختلالات خوردن دارند، تناسبی نداشته باشند، زیرا بسیاری از آنها بیش از حد لاغر نیستند. به هرحال، کاهش وزن سریع و قابل توجه می‌تواند باعث بروز عواقب بالینی در افراد مبتلا به آنورکسیا نوروزا شود، مانند ابتلا به بیماری‌های ناپایدار قلبی.

       به عقیده نوین گلدن، استاد اطفال در مدرسه پزشکی دانشگاه استانفورد و نویسنده مسئول این راهنمای بالینی «ما با گروه مشکل و دشواری از بیماران روبرو هستیم، زیرا اغلب بوسیله پزشکان تشخیص داده نمی‌شوند. در بعضی موارد هم آنها واقعا به کاهش وزن نیاز دارند، اما همه چیز از کنترل خارج می‌شود.» به گفته پروفسور گلدن، تا 40 درصد بیمارانی که در حال حاضر در بعضی برنامه‌های درمانی اختلالات خوردن پذیرش می‌شوند، درواقع در این گروه easy-to-miss گنجانده می‌شوند.

استراتژی‌های مبتنی بر شواهد
       توصیه‌های جدید دربرگیرنده 5 استراتژی مبتنی بر شواهد است که متخصصان اطفال و والدین می‌توانند با کمک گرفتن از آنها به نوجوانان کمک کنند از چاقی و اختلالات خوردن به دور بمانند. این توصیه‌ها قابل تعمیم به همه نوجوانان است، و نه فقط افرادی که با مشکلات وزنی دست و پنجه نرم می‌کنند. 3 توصیه این راهنمای بالینی بر درمان‌های رفتاری برای پرهیز تمرکز دارد: 1) والدین و پزشکان نباید نوجوانان را به پیروی از رژیم غذایی خاصی تشویق کنند، 2) از «بحث‌های وزنی» باید بپرهیزند، مانند نظر دادن در مورد وزن خودشان یا وزن کودکشان، و 3) نباید نوجوانان را به خاطر وزنشان دست بیندازند و مسخره کنند و آزار دهند.

       دو توصیه دیگر این راهنمای بالینی بر رفتارهایی توجه دارد که باید تشویق شوند: 1) خانواده‌ها باید وعده‌های غذایی خود را به‌طور منظم با هم میل کنند و 2) والدین باید به کودکان خود کمک کنند تا تصویر سالمی از بدن خود داشته باشند و آنها را تشویق کنند تا رژیم غذایی متعادلی را در پیش بگیرند و برای تناسب اندام و نه کاهش وزن، ورزش کنند.

       شواهد علمی به‌طور روزافزونی نشان می‌دهند که برای نوجوانان، رژیم غذایی خبر بدی است. نوجوانانی که در کلاس نهم شروع به رژیم گرفتن می‌کنند، 3 برابر بیشتر احتمال دارد که نسبت به همسالانشان در کلاس 12 با افزایش وزن مواجه باشند. رژیم‌های غذایی که با شمارش کالری همراه هستند، می‌توانند نوجوانان در حال رشد را با کمبود انرژی مورد نیاز مواجه کنند و آنها را دچار انورکسیا نوروزا کند که حتی تهدیدی است برای زندگی آنها. دیدن افراد جوانی که به سرعت و در زمان کوتاهی وزن کم می‌کنند، یافته ناشایعی نیست، اما شرایط سالمی هم نیست. ما در نهایت آنها را در بیمارستان و متصل به مانیتور برای پایش علایم حیاتی ناپایدار ملاقات می‌کنیم.

منبع: EurekAlert! Science News
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: