کد خبر: ۱۲۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 18
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: علائم مزاج‌ به حدی شبیه و نزدیک به هم هستند که فرد با شنیدن آن‌ها هر دفعه یک طبع را برای خودش تشخیص می‌دهد و اصولا کسی نباید پیگیر این مطلب باشد و بخواهد خوراکی یا سبک زندگیش را تنظیم کند.

به گزارش شفا آنلاین،مهدی برهانی، متخصص طب سنتی گفت: در علم طب سنتی با 9 طبع؛ گرم، سرد، تر، خشک، معتدل، گرم و تر، گرم و خشک، سرد و تر، سرد و خشک مواجه هستیم.

وی رواج این نگرش در بین عموم مردم که دنبال شناسایی مزاج خود هستند را اشتباه دانست و گفت: علائم مزاج‌ به حدی شبیه و نزدیک به هم هستند که فرد با شنیدن آن‌ها هر دفعه یک طبع را برای خودش تشخیص می‌دهد و اصولا  کسی نباید پیگیر این مطلب باشد که مزاج او چیست و سپس بر اساس آن بخواهد خوراکی یا سبک زندگیش را تنظیم کند.

برهانی افزود: بدن هر فردی به طور طبیعی درمقابل غذاها واکنش نشان می‌دهد یعنی فردی بعد ازدوبار خوردن غذای نفخ دار و نفخ شدید معده خود به خود از خوردن آن اجتناب می‌کند.

این متخصص طب سنتی همچنین تاکید کرد: در صورتی که افراد اصول حفظ الصحه که شامل آب وهوا سالم، خوردن و آشامیدن، خواب و بیداری و آرامش عصبی و روان را رعایت کنند به بیماری‌ها دچار نمی‌شوند.

برهانی همچنین اظهار داشت:هیچ‌گاه کسی از قبل دنبال شناخت مزاج خود نباشد تا بر اساس آن بخواهد محیط و غذای خود را انتخاب کند بلکه بعد از ابتلا به هر مشکلی براساس آن بیماری، متخصص طب سنتی دستور خاصی را صادر می‌کند.

وی ساعت مناسب برای خواب را 11 شب تا 6صبح عنوان کرد و گفت: خواب روزانه از نظر این طب  به هیچ وجه مورد تایید نیست.

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران در پایان در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد مزاج و طبع فردی در طول زندگیش تغییر یابد، گفت: به طور کلی چنینی چیزی اتفاق نمی‌افتد اما کسی که اصول حفظ الصحه را رعایت نکند مبتلا به عوارضی می‌شود و سپس امکان دارد مزاج تعدادی از اعضای بدنش دچار تغییر شود که همین امر بیماری‌های مختلف را در پی خواهد داشت.

برچسب ها: طب سنتی ، نفخ ، مزاج
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: