کد خبر: ۱۲۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 17
شفا آنلاین>سلامت>رييس سازمان غذا و دارو بخش خصوصى را مسئول واردات واكسن آنفولانزا خواند و گفت: وزارت بهداشت براى اين واكسن ها تبليغى نمی كند.
به گزارش شفا آنلاین،رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به انتشار خبری از زبان وزیر بهداشت مبنی بر مؤثر نبودن واکسن آنفولانزا گفت: این موضوع بهمن ماه سال گذشته از سوی وزیر مطرح شد تأثیر واکسن آنفولانزا به زمان تزریق آن نیز بستگی دارد چرا که واکسیناسیون باید در شهریور ماه یا مهر ماه و یا حداکثر تا آبان ماه تزریق شود.

وی با اشاره به گمانه‌زنی برخی مبنی بر تبلیغ وزارت بهداشت برای استفاده از واکسن‌هایی که روی دست این وزارتخانه مانده است، افزود: سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت متولی واردات واکسن نیستند، زیرا این امر توسط بخش خصوصی انجام می‌شوند و عدم واردات واکسن کافی توسط این بخش، کشور را دچار کمبود می کند و وزارت بهداشت برای واردات بیش از اندازه واردکنندگان دلسوزی و پیگیری نمی‌کند.

دیناروند عنوان کرد: در صورتی که تمام مردم کشور قصد تزریق واکسن آنفولانزا را داشته باشند به 7 میلیون دوز نیاز است این در حالی است که تنها 2 میلیون دوز به کشور وارد می‌شود البته این واردات از منابع ثبت شده صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: واکسن‌های وارداتی از هر نظر باید به تأیید وزارت بهداشت برسد وجود تفاوت قیمت نیز به علت وجود برند‌های متفاوت در بازار است که البته امسال سعی بر کنترل قیمت و یا حتی کاهش آن داشتیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: