کد خبر: ۱۲۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 17
شفا آنلاین>سلامت>دبیر علمی کنگره بین‌المللی آندومتریوز با اشاره به‌اینکه عوامل ژنتیکی ایمونولوژیک و محیط در بروز آندومتریوز تأثیر دارد، گفت: جراحی این بیماری عارضه جدی به همراه داشته و بیمار باید از این مسئله آگاهی داشته باشد.
به گزارش شفا آنلاین، تهمینه خزعلی در نشستی که در ارتباط با کنگره بین‌المللی آندومتریوز برگزار شد، اظهارداشت: درمان آندومتریوز به روش جراحی در همه دنیا یک معضل است چرا که این بیماری به صورتی بوده که تنها به رحم و تخمدان محسوس نمی‌شود و امکان ورود به روده، لوله حالب و مثانه را دارد.

وی با بیان اینکه برای برداشتن عارضه آندومتریوز نیاز به جراحی از طریق یک کار گروهی و تیمی است، گفت: جراحی آندومتریوز تنها کار یک پزشک نیست و حتی کشورهای اروپایی به این موضوع دست یافته که جراحی باید به صورت مرکزی و توسط کار گروهی انجام شود.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی آندومتریوز ادامه داد: در کلینیک آندومتریوز ایران کار به صورت گروهی انجام شده و علاوه بر آموزش، کار تحقیقاتی نیز صورت می‌گیرد.

خزعلی بیان داشت: جراحی آندومتریوز پر عارضه است ولی ما به نتایج خود در این زمینه افتخار می‌کنیم.

به گفته وی آسیب رسیدن به روده مثانه و لوله حالب از جمله عوارض آندومتریوز بوده ولی با این وجود تلاش می‌کنیم اثرات ناشی از جراحی را مانیتور و تک تک آن را رسیدگی کنیم.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی آندومتریوز افزود: درد شدید هنگام عادت ماهانه، اجابت مزاج و ناباروری از علائم آندومتریوز بوده و در انگلستان براساس تحقیقات به‌عمل آمده به طور متوسط 7.5 سال طول می‌کشد که از زمان مراجعه بیمار به پزشک آندومتریوز آن تشخیص داده شود.

خزعلی گفت: اکثر متخصصان زنان تجربه کافی در درمان جراحی آندومتریوز ندارند و عوامل متعدد ژنتیکی، ایمونولوژیک، محیط و ... در بروز این بیماری موثر است.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی آندومتریوز خاطرنشان کرد: کنگره بین‌المللی آندومتریوز و جراحی‌های کم تهاجمی زنان 4 تا 6 آبان به همت پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی در تهران برگزار خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: