کد خبر: ۱۲۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 16
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل بنیاد برکت با اعلام اینکه تا کنون 24 نوزاد در طرح درمان ناباروری بنیاد برکت به دنیا آمدند، گفت: 94 نوزاد در انتظار تولد هستند.

به گزارش شفا آنلاین،عارف نوروزی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ه) پس از ابلاغ سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری سعی کرده است وظایفش در افزایش جمعیت را انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت های بنیاد برکت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است، افزود: در مرحله نخست 2 هزار و 850 زوج نابارور این مناطق انتخاب شدند و در غربالگری اولیه یک هزارو صد زوج نیز پذیرفته و فرآیند درمان را آغاز کردند.
نوروزی با تاکید بر اینکه بنیاد برکت در این طرح موفق عمل کرده است اظهار داشت: روند مثبت کنونی همچنان در حال پیش رفت است و این بنیاد به تحقق سیاست های کلی جمعیتی کمک کند.
وی در خصوص دیگر فعالیت های بنیاد برکت نیز یادآرشد: بسیاری از جوانان طرح هایی را تدوین کرده اند که فردی حاضر به سرمایه گذاری از آن طرح ها نبوده است اما بنیاد برکت از طرح های آنها حمایت کرده و می کند.
نوروزی، ادامه داد: محدودیتی برای ارایه طرح ها وجود ندارد و همه جوانانی که طرح های خلاقانه در زمینه تولیدات داخلی داشته باشند می توانند به این بنیاد مراجعه کنند.
مدیر عامل بنیاد برکت، مهمترین اولویت این نهاد خیریه را تاسیس بنگاه های اقتصادی در مناطق محروم و کمترتوسعه یافته عنوان کرد و گفت: ایجاد اشتغال با تکیه بر مزیت های تولیدی آن منطقه مدنظر است.
بنیاد برکت از سال 1386 زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد و تاکنون خدمات گسترده ای در بخش های مختلف همچون ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم کشور ارایه داده است.
رهبر معظم انقلاب به مسئولان بنیاد برکت توصیه فرمودند یک هزار مدرسه در روستاها و مناطق محروم کشور توسط این نهاد ساخته شود.
قرار است تا پایان سال جاری ساخت این تعداد مدارس در نقاط محروم کشور به پایان برسد.
فعالیت های بنیاد برکت تنها محدود به مدرسه سازی نیست این بنیاد توانسته تا کنون 300 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کند.
برچسب ها: سیاست ، سلامت ، نابارور
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: