کد خبر: ۱۲۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 16
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بیست وهشتمین همایش بین المللی بیماری های کودکان با اشاره به اینکه مرکز متابولیک ایران به زودی در مرکز طبی کودکان تهران راه اندازی می شود، گفت:درحال حاضر سه نوع بیماری غربالگری می شود که با راه اندازی این مرکز امکان غربالگری 60 نوع بیماری اعم ازمتابولیک و شایع در نوزادان فراهم می شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکترعلی ربانی روزیکشنبه درنشست خبری بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماری های کودکان افزود: بیش از 50 بیماری متابولیک و 8 بیماری شایع در نوزادان در این مرکز غربالگری خواهد شد که کمک بسیار مناسبی به وزارت بهداشت در جمع آوری اطلاعات و برنامه ریزی دقیق و مناسب می کند.
وی ادامه داد: از این مرکز علاوه بر غربالگری نوزادان، می توان برای بیماریابی کودکان هم بهره برد تا از گسترش برخی از بیماری ها در جامعه جلوگیری کرد.
رئیس بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماری های کودکان گفت:این مجموعه به صورت پایلوت در مرکز طبی کودکان تهران راه اندازی خواهد شد و سپس به پنج مرکز توسعه می یابد و در نهایت در اغلب نقاط کشور ایجاد خواهد شد.

** چاقی مفرط کودکان ایرانی نگران کننده است
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین معضل و نگرانی که در جامعه با آن روبرو هستیم چاقی بیش از اندازه کودکان ایرانی است، افزود: این موضوع می تواند خطرات جدی برای آنان ایجاد کند.
ربانی، پرخوری، کم تحرکی و ساختار فرهنگی را از مهمترین عوامل ایجاد این معضل در جامعه دانست و گفت: برخی خانواده ها تصور می کنند که کودکان هرچه بیشتر بخورند، سالم تر خواهند بود که این تصور غلط باید اصلاح شود.
رئیس بیست وهشتمین همایش بین المللی بیماری های کودکان بااشاره به اینکه چاقی عامل بروز بسیاری از بیماری ها است از خانواده ها تقاضا کرد به این موضوع توجه جدی داشته باشند و از پرخوری کودکان جلوگیری کنند.
وی ثبت برخی از بیماری ها از جمله متابولیک و نقص ایمنی را از جمله کارهای در دست اقدام این مرکز درمانی اعلام کرد و گفت: مسئولان با این اطلاعات می توانند برنامه ریزی جامعی دراین زمینه داشته باشند.
ربانی بر لزوم تشخیص به موقع برخی از بیماری های متابولیک غیرقابل درمان قبل از تولد نوزادان تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی مناسب می توان از تولد نوزادان مبتلا به ابن نوع بیماری ها جلوگیری کرد.
بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماریهای کودکان از 29 اسفند تا 2 آبان ماه با حضور صاحب نظران برجسته داخلی و خارجی در مرکز طبی کودکان برگزار خواهد شد.
برچسب ها: همایش ، سلامت ، متابولیک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: