کد خبر: ۱۲۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 16
معاون سازمان بیمه سلامت خبر داد
شفاآنلاین>سلامت>معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران از آغاز فرآیندهای مربوط به انتشار اوراق قرضه و جبران بدهی‌های سازمان بیمه سلامت خبرداد.

به گزارش شفاآنلاین : غلامرضا عباس پاشا به اعلام سازوکار انتشار اوراق قرضه از سوی سازمان بیمه سلامت پرداخت و اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت طی دو سال اخیر با مشکلات اعتباری عدیده‌ای روبرو بوده است. بدهی سازمان بیمه سلامت به مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف قرارداد در سال 94، به 6000 میلیارد تومان رسید و در پنج ماهه اول سال 95، 5000 میلیارد تومان دیگر نیز به آن افزوده شد.

وی افزود: به منظور جبران مطالبات، راهکارهایی از سوی دولت ارائه شده بود که تزریق 8000 میلیارد تومان در قالب انتشار اوراق قرضه برای سازمان بیمه سلامت از جمله آنها بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران از صدور مجوز  انتشار 8000 میلیارد تومان اوراق اسلامی به سازمان بیمه سلامت در قالب مصوبه هیئت وزیران در هفته گذشته خبر داد و گفت: بر این اساس مقرر شده است در مرحله اول 2000 میلیارد تومان به صورت صکوک اجاره مبتنی بر اعلامیه دارایی‌های ثابت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با تضمین سازمان برنامه و بودجه در اصل، سود و هزینه‌های مترتب بر آن در بازار عرضه شود.

 به گفته پاشا، فرآیندهای مربوطه آغاز شده است و از این طریق بخشی از  مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را پرداخت خواهیم کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: