کد خبر: ۱۲۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 11
شفا آنلاین>سلامت>مسئول المپیادهای ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی گفت: با پیشرفت علم پزشکی بازساختی درمان بیماری‌های صعب‌العلاج تسریع می‌یابد.
به گزارش شفا آنلاین،پیمان کیهان ور، مسئول المپیادهای ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی با اشاره به سوق یافتن دانشگاه های نسل سوم اظهار داشت: دانشگاه های کشور باید به سمت نسل سومی پیش رفته و  می بایست برای دست یابی به موفقیت در این زمینه نقشه راه تدوین و ترسیم شود.

وی یادآور شد: همکاری و تعامل ستاد با آموزش و پرورش برای ارتقا علوم سلولی در بین دانش آموزان سبب توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی شده و من امیدوارم بیماران در آینده‌ای نزدیک بوسیله علم بازساختی التیام یابند.

کیهان‌ور تاکیدکرد: بر اساس آمار ارائه شده از یونسکو بطور معمول میزان سرمایه گذاری کشورهای عربی در علم و پژوهش های علمی در چهار دهه گذشته پایین بوده است؛ گرچه در سال های اخیر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تغییرات مثبتی انجام داده اند.

مسئول المپیادهای ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی گفت: میزان کارآزمایی های بالینی مربوط به سلول درمانی در منطقه شرق مدیترانه و شمال افریقا تا سال 2006 کمتر از 100 مورد بوده ولی با افزایش سرمایه گذاری ها و مشوق های دولتی، بخصوص در کشور های مانند قطر و عربستان تا سال 2016 میزان این کارآزمایی های بالینی به شش برابر آن زمان افزایش یافته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: