کد خبر: ۱۲۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 10
شفا آنلاین>سلامت>معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ممنوعیت فروش «آنتی بیوتیک» بدون نسخه خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر امید عبدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فروش آنتی بیوتیک در داروخانه‌ها بدون نسخه ممنوع است، گفت: با توجه به شروع فصل سرما و افزایش تقاضا برای خرید آنتی‌بیوتیک، داروخانه‌ها را مجاب کرده‌ایم از فروش آنتی‌بیوتیک بدون نسخه خودداری کنند.

وی افزود: در همین راستا از مردم می‌خواهیم به پزشک و مسئول داروخانه برای تجویز و یا خرید آنتی‌بیوتیک اصرار نکنند.

عبدی خرید آنتی بیوتیک بدون نسخه را تهدید جدی برای سلامت افراد و جامعه عنوان کرد و افزود: متاسفانه استفاده بی‌رویه از آنتی بیوتیک موجب افزایش مقاومت میکروبی در جامعه شده است.

وی تصریح کرد: بحث مقاومت میکروبی شاید سالها طول بکشد، اما در حال حاضر بعد از 35 سال هنوز آنتی‌بیوتیک جدیدی کشف نشده است، زیرا هزینه بسیار بالای آن انگیزه‌ای برای تولید و کشف نگذاشته و از طرفی با افزایش مصرف بی‌رویه آنتی بیوتیک و به دنبال آن افزایش مقاومت میکروبی، سلامت جوامع در معرض تهدید قرار گرفته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد تهدید جانی ناشی از مقاومت میکروبی در جامعه از "داعش" بدتر است.

وی تصریح کرد: در همین راستا از مردم می‌خواهیم برای دریافت آنتی‌بیوتیک اصرار نکنند. همچنین تیم‌های بازرسی نامحسوسی برای داروخانه‌ها قرار داده‌ایم و در صورت فروش آنتی‌بیوتیک بدون نسخه امتیاز منفی برای داروخانه لحاظ شده و یا مسئول فنی تعلیق می‌شود.

عبدی تاکید کرد: خطر مقاومت میکروبی یک تهدید واقعی است و روند آن در دنیا رو به افزایش است و به همین علت بازرسی نامحسوس ما درسطح داروخانه‌ها به طور جد اعمال می‌شود.
برچسب ها: آنتی بیوتیک ، سلامت ، داعش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: