کد خبر: ۱۲۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 10
شفا آنلاین>تغذیه>شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد بزرگسالان هرچه بیشتر تلویزیون تماشا کنند، احتمال اضافه وزن و چاقی در آنها بیشتر می‌شود و در بیشتر موارد، تماشای طولانی تلویزیون موجب تغذیه ناسالم می‌شود، زیرا فرد دائما در معرض خوراکی‌های ناسالم قرار می‌گیرد.
به گزارش شفا آنلاین،  محققان دانشگاه هوستون و تیم او رابطه میان خوراکی‌ها و ساعاتی را که در مقابل تلویزیون سپری می‌شود، بررسی کردند و متوجه شدند هرچه افراد زمان بیشتری صرف تماشای تلویزیون کنند، عمدتا غذای ناسالم بیشتری مصرف می کنند. مصرف خوراکی یا وعده‌های غذایی حین تماشای تلویزیون یک رفتار شایع است. زمانی که بدون توجه غذا می‌خوریم یا نوشیدنی مصرف می‌کنیم، متوجه سیگنال های سیر شدن نمی‌شویم. تماشای مسابقات فوتبال هم معمولا در خانه به معنای خوردن مقادیر زیادی از خوراکی‌های ناسالم است. شما می‌توانید از تماشای این‌گونه مسابقات همراه با غذاهای ساده و سالم‌تری لذت ببرید. انجمن قلب آمریکا نکات زیر را توصیه می‌کند:
        تنها زمانی مشغول خوردن شوید که احساس گرسنگی می‌کنید.
        گوشت بدون چربی شامل مرغ و گوساله و نیز بوقلمون و سالمون به اندازه یک کف دست می‌توانند خوراکی‌های سالمی به این منظور به حساب بیایند.
        از خوراکی‌هایی استفاده کنید که نمک کم دارند و از نان کامل گندم تهیه شده‌اند.
        سبزیجات خام ترد و سالم جایگزین مناسبی برای انواع چیپس به شمار می‌روند.
        آب یا نوشابه‌های بدون کالری نیز گزینه‌های مناسبی هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: