کد خبر: ۱۲۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 08
دبیر انجمن آترواسکلروز ایران درگفتگو با شفاآنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین :دبیر انجمن آترواسکلروز ایران پرهزینه ترین بیماری های قلب وعروق کشوررا تشریح کرد.

دکترمسعود اسلامی درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین گفت :پرهزینه ترین بیماری های قلبی مربوط به نارسایی قلبی می باشد که بیمار باید در سال چند باردر بیمارستان بستری شود و به باتری های قلبی ودارو های گران قیمت هم نیاز دارد. بنابراین میلیاردها تومان خرج این بیماری می شود .در درجه ی بعد، بیماری تنگی عروق کرونر و سکته های قلبی می باشد که بسیار پر هزینه است . بنابراین روش های پیشگیری در درازمدت هم به صرفه ی مردم و هم به صرفه ی دولت می باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روش های پیشگیری عبارت است است از: آموزش عمومی مردم برای تغذیه ی سالم ،ورزش ،عدم استعمال دخانیات و کنترل و چکاپ به موقع قند و فشار و چربی خون؛ضمن اینکه بی تردید با همین روش های ساده می توان از 25 تا 50 درصد شیوع بیماری های قلبی در آینده کم کرد.

متخصص بیماری های قلب وعروق گفت: شیوع بیماری های قلبی مادرزادی در کشور 1 تا 2 درصد کل جمعیت را دربرمی گیرد ؛یعنی از هر صد نوزادی که متولد می شود 1 یا 2 نفر آنها بیماری مادرزادی قلبی دارند که اکثر بیماری های مادر زادی قلبی هم از نوع خفیف هستند؛ یعنی با ادامه ی حیات منافاتی ندارد و معمولاً نیاز به جراحی ندارند . البته در موارد کمی ،بیماری مادر زادی قلبی پیچیده است و نیاز به جراحی پیدا می کند.

وی افزود: در حال حاضر برای جلوگیری از تولد نوزادان با مشکلات حاد قلبی، یک سری روشهای تشخیصی دوران جنینی ازجمله بررسی ضربان قلب جنین به وسیله ی دستگاه اکوکاردیوگرافی وجود دارد.

وی در پایان گفت:درحال حاضر3500 متخصصین قلب و عروق در کشورداریم وبا توجه به بررسی های اخیر پزشک بیکاردر این تخصص نداریم .ضمن اینکه این تعداد متخصص قلب پاسخگوی نیاز کشور است ؛اما برای این تعداد باید امکانات کافی ایجاد کنیم و زمانی که ما یک متخصص قلب را به نقاط مختلف کشور می فرستیم باید تجهیرات لازم را هم برای او فراهم آوریم که فرد به واسطه ی تخصصش بتواند ارائه خدمت دهد .در غیر این صورت با تربیت نیروی متخصص بدون تجهیزات ،هزینه بیهوده صرف کرده ایم و نیروی متخصص ما هم سرخورده می شود و ممکن است به خارج از کشور برود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: