کد خبر: ۱۲۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 09
شفا آنلاین>سلامت>پژوهشگران آمریکائی در مطالعات جدید خود موفق به شناسائی 41 ژن منحصر به فرد شده اند که منجر به بروز بیماری های لثه شده و شناخت این ژن ها نقش مهمی در ساخت داروهای پیشگیرانه و درمان های مرتبط با بیماری های دندان و لثه ایفا می کند.

به گزارش شفا آنلاین،بیماری های لثه و عموما بیماری های موسوم به  Periodontal یکی از شایع ترین مشکلاتی هستند که با ایجاد التهاب در بافت بخش های محل اتصال دندان به لثه، مشکلاتی جدی برای سلامت فرد به وجود اورده که این عوارض در برخی موارد می تواند منجر به از بین رفتن دندان شود.

در این تحقیقات ژن هایی که تصور می شود در بروز بیماری های لثه و دندان تاثیر دارند شناسائی شده و به این ترتیب مجموعه گسترده ای از عواملی که پزشکان به آن ها در بروز این بیماری ها مشکوک بودند کاهش پیدا کرد.

  به تازگی تیمی از محققان دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده آمریکا، با استفاده از روش مهندسی معکوس به مطالعه این گروه از ژن ها پرداخته و بر پایه اطلاعات به دست آمده، نقشه تاثیرات متقابل ژن هایی که منجر به بروز بیماری های لثه می شوند را ترسیم کرده و در ادامه تاثیر هر کدام از این ژن ها بر بیماری های لثه شناسائی شده و مورد مطالعه قرار گرفتند.

پرفسور پانوس . ان . پاپاپانو  استاد مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک در این رابطه گفت: در این تحقیقات ژن هایی که تصور می شود در بروز بیماری های لثه و دندان تاثیر دارند شناسائی شده و به این ترتیب مجموعه گسترده ای از عواملی که پزشکان به آن ها در بروز این بیماری ها مشکوک بودند کاهش پیدا کرد. این موضوع به پژوهشگران امکان می دهد تا به طور دقیق تری به مطالعه تاثیرات ژنتیکی منجر به بروز بیماری های لثه پرداخته و روش های درمانی مبتنی بر این اطلاعات را ارائه کنند.

گفتنی است بسیاری از ژن های مورد مطالعه قرار گرفته در این پژوهش، نقش مهمی در بروز التهابات و واکنش های مرتبط با سیستم ایمنی بدن انسان ایفا می کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: