کد خبر: ۱۲۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 06
شفا آنلاین>سلامت>رئیس نخستین نشست تخصصی پوست، ترمیم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: در حوزه سلول های بنیادی 4 محصول تولید کرده ایم که اندک است و باید تلاش بیشتری برای تجاری سازی محصولات این حوزه و حضور در بازارهای جهانی داشته باشیم.
به گزارش شفا آنلاین،محمد علی نیلفروش زاده  در حاشیه این نشست به یکی از موفقیت های استفاده از سلول های بنیادی در تولید مو اشاره کرد وگفت: در بخش سلول های بنیادی مو یک طرح وسیعی بین دانشگاه تهران و پژوهشگاه رویان انجام گرفته که نتیجه آن در فاز حیوانی موفق شده است ؛ به این صورت که سلول های بنیادی فولیکول مو را از انسان به موش انتقال داده و تولید مو کرده ایم.

وی با بیان اینکه  فاز انسانی، فاز بعدی است که باید این کار در انسان نیز  انجام شود گفت: 5 سال است که این پژوهش را آغاز کرده ایم و پیش بینی می شود تا 3 سال دیگر نیز این کار ادامه داشته باشد تا بتوانیم نتیجه آن روی انسان را اعلام کنیم. 

نیلفروش زاده با اشاره به رتبه نخست ایران در بخش سلول های بنیادی و هجدهم دنیا گفت : رتبه ایران در بخش استفاده از سلول های بنیادی پوست در برخی طرح ها نسبت به رشته های دیگر برتر است مثلا استفاده از  فیبروبلاست در درمان چین و چروک و جوانسازی و یا بازسازی زخم های مزمن و زخم های دیابتیک مقالات معتبری در دنیا منتشر کرده ایم. 

وی افزود:یکی از مهمترین منابع سلول های بنیادی سلول های پوست هستند از آن جمله فیبرو بلاست ها که از سلول های اصلی پوست هستند و با تبدیل آن به سلول های هم توانی جنین ، پژوهشگر  آن توانست در سال 2011 جایزه نوبل را به دست آورد.

نیلفروش زاده به برگزاری نخستین نشست تخصصی پوست و سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و   اقدامات خوبی که  در زمینه سلول های بنیادی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته است اشاره کرد وگفت: باید با شتاب بیشتری کارها پیش برود و بتوانیم تولید محصول از مقالات داشته باشیم .

وی با بیان اینکه نباید از دنیا عقب بیفتیم افزود: باید از تحقیقات و پژوهش ها برای تولید محصول نهایت بهره را ببریم .

نیلفروش زاده درباره اهداف برگزاری این نشست گفت: ارائه آخرین یافته های علمی و دستاوردهای مهم داخل و خارج از کشور و تبادل علمی محققان و استادان دانشگاه های کشور از مهمترین اهداف برگزاری این نشست است .

رئیس اولین نشست تخصصی پوست و سلول های بنیادی افزود: تازه های سلول های بنیادی و مهندسی بافت در حوزه پوست و ترمیم ، کارآزمایی های بالینی، توسعه علوم و فناوری های سلولی بنیادی و پزشکی بازساختی و چشم انداز تجاری سازی و بازار این سلول ها از دیگر محورهای برگزاری نشست امروز است .

تازه های ژنتیک و پزشکی بازساختی، تجاری سازی در محصولات سلولی، سلول درمانی در بیماران EB، سلول درمانی در بیماران دچار سوختگی، ترمیم پوست با ترکیب لیزر و سلول درمانی و جوانسازی پوست با استفاده از سلول های فیبروبلاست از جمله موضوعاتی است که مورد بحث وتبادل نظر محققان این نشست که در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزارشد ، قرار گرفت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
سلام.لطفا سلولهای بنیادی فولیکول موی سر قابل تزریق به کف سر جهت رویش مجدد وسریع مو کشف کنید باتشکر .ویا تولید فولیکولهای موی سر با چاپگر سه بعدی تولید کنید.باتشکر‌.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
سلام.تولید نانو الیاف دائمی موی سر با دوام پنجاه سال به بالا وفوق ظریف مو و ضد پوسیدگی و ضد قارچ و ضد میکروب و ضد عفونت و ضد تعریق و ضد حساسیت قابل کاشت بر روی پوست سر کشف کنید باتشکر.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: