کد خبر: ۱۲۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 07
شفا نلاین>سلامت>مطالعه جدیدی می‌گوید که قرار گرفتن تحت بیهوشی عمومی جهت جراحی بعد از ۴۰ سالگی به نظر نمی‌رسد خطر مشکلات خفیف حافظه و تفکر را در مراحل آینده زندگی افزایش دهد.
به گزارش شفا آنلاین به نقل از  WebMD، محققان مایوکلینیک در سال ۲۰۰۴ که مطالعه شروع شد، به پیگیری بیش از ۱۷۰۰ نفر از اهالی مینسوتا که بین ۷۰ تا ۸۹ سال سن و عملکرد ذهنی نرمال داشتند، پرداختند. حدود ۸۵ درصد شرکت‌کنندگان پس از ۴۰ سالگی حداقل یک جراحی با بیهوشی عمومی داشتند. شرکت‌کنندگان مطالعه هر ۱۵ ماه یک بار مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند.


مؤلف ارشد مطالعه و متخصص بیهوشی، دکتر دیوید وارنر، ابراز کرد: «لب کلام مطالعه ما این است که پیوندی بین بیهوشی جهت جراحی و نقص خفیف شناختی در این بیماران پیدا نکردیم.»
در طول مدت مطالعه، ۳۱ درصد شرکت‌کنندگان به مشکلات خفیف حافظه و تفکر دچار شدند اما این قضیه به بیهوشی ربطی نداشت.


مطالعه پیشینی از طرف مایو کلینیک دریافته بود که بیماران مسنی که تحت بیهوشی قرار می‌گیرند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به فراموشی قرار ندارند.


محققان مطالعه جدید به جز این در حال بررسی اثر بیهوشی عمومی بر کودکان خردسال هستند و به ارتباط‌هایی بین بیهوشی کودکان و مشکلات حافظه و یادگیری در آنها اشاره کرده‌اند. گرچه تأکید می‌کنند که هیچ‌کدام از آنها هنوز قطعی نیست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: