کد خبر: ۱۲۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 05
شفا آنلاین>سلامت>معاون اجرایی مدیرکل اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازنگری اعتباربخشی مراکز بهداشتی و درمانی را گام جدید برنامه تحول نظام سلامت اعلام و بیان کرد: اعتباربخشی سند پایدارسازی طرح تحول نظام سلامت در ساختار استانداردهای ملی است.

به گزارش شفا آنلاین، نادر عسکری روز چهارشنبه در همایش اعتباربخشی مراکز درمانی و بیمارستانهای قطب 9 کشور در مشهد افزود: استانداردهای اعتباربخشی که موید سطح عملکرد بیمارستان است مجموعه ای از ابعاد و ملاکهای تعیین کننده در اعتبار یک خدمت یا سرویس را شامل می شود.
وی ادامه داد: استانداردهای اعتباربخشی جدید در قالب 247 استاندارد، 903 سنجه و هشت محور تدوین شده است.
معاون اجرایی مدیرکل اعتباربخشی وزارت بهداشت گفت: این استانداردها با پردازش کلی جزئیات و ابعاد یک بیمارستان از زیرساختها تا فرآیندها، برنامه ها تا شاخصها، مدیریت منابع انسانی و بهداشتی را شامل می شود.
وی افزود: ارتباط با بیمار یکی از محورهای مهم اعتباربخشی نسل جدید در مراکز درمانی و بیمارستانهای کشور است.
عسکری ادامه داد: نسل جدید اعتباربخشی مراکز درمانی با تایید و حمایت همه جانبه وزیر بهداشت 19 تیر امسال ابلاغ شد.
وی همچنین به مزایای اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره و بیان کرد: این طرح با اجرای هفت بسته همچون کاهش هزینه های درمانی از جیب مردم، ترویج زایمان طبیعی و ارتقا هتلینگ باعث شد ساختار سلامت ایران با یک جهش چشمگیر نسبت به منطقه ارتقا یابد.
معاون اجرایی مدیرکل اعتباربخشی وزارت بهداشت تاخیر در پرداخت منابع مالی از سوی سازمانهای بیمه گر را مهمترین چالش طرح تحول نظام سلامت ذکر و بیان کرد: مدیریت هوشمند با استفاده از راهکارهای مدیریتی که یکی از معتبرترین آن اعتباربخشی است می تواند ساختار مدیریتی و وضعیت منابع را هماهنگ کند.
وی افزود: مدیران بیمارستانها اکنون با مشکلات و چالشهای ناشی از تاخیر در پرداختها دست و پنجه نرم می کنند اما همه هزینه های صرف شده هر چند با تاخیر پرداخت می شوند.
عسکری تاکید کرد: می توانیم این مسائل را از طریق راهکارهایی مانند اعتباربخشی مدیریت کنیم لذا تاخیر در پرداخت منابع مالی بیمارستانها و دانشگاهها نباید عارضه بزرگی را در خدمات دهی ایجاد کند.
وی ادامه داد: امید است با هدایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سایر دانشگاههای قطب در سطح کشور از این پس شاهد پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی بر بالین بیمار و نه در ویترین بیمارستانها باشیم زیرا در غیر این صورت استانداردها به مشتی پیام و شعار تبدیل خواهند شد.
همایش اعتباربخشی مراکز درمانی قطب 9 کشوری با حضور 300 نفر از مدیران بیمارستانها، مدیران پرستاری و کارشناسان بیمارستانهای استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: