کد خبر: ۱۲۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 04
شفا آنلاین>سلامت>پزشكان با مطالعه زنان مبتلا به سرطان رحم هفت علامت شايع اين بيماری را شناسایی کرده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،بر اساس آمار پزشکی موجود، سرطان دهانه رحم یکی از مرگبارترین سرطان‌های شايع در زنان محسوب می‌شود که خوشبختانه درمان این نوع سرطان در صورت تشخیص زودهنگام با درصد بالایی موفقیت آمیز است. 

HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی که بسیار مسری است، سرطان دهانه رحم را به وجود مي آورد. بسیاری از پزشکان بر اين باورند که عفونت HPV سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف كرده و با رشد سلول های غیر طبیعی سرطان در رحم ايجاد می شود.

اين سرطان هفت علامت شايع دارد كه در صورت مشاهده آنها بايد به متخصص زنان خود مراجعه كنيد.

ترشحات غیر معمول

باید بدانید که ترشحات غیر معمول علامتی هشدار دهنده برای اين نوع سرطان محسوب می‌شود. هنگامی که سلول هاي سرطاني شروع به رشد می کنند دیواره رحم براي مقابله با آن، ترشحات را افزايش مي دهد.

زگیل

زگیل های کوچک خارج یا داخل رحم یک پرچم قرمز برای بسیاری از بیماری ها، مانند HPV است که می تواند شانس ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان را افزایش دهد.

درد یا خونریزی

درد و خونریزی نیز علائم و نشانه های هشدار دهنده برای این نوع از سرطان هستند. خونریزی از رحم، مقعد یا مثانه در صورتي كه خارج از دوره ماهانه زنان باشد غير طبيعي است و بايد پزشك آن را بررسي كند.

کم خونی

کم خونی معمولا  به دليل خونریزی بیش از حد ایجاد می شود. اگر عادات غذا خوردن و رژيم غذايي شما تغيير نكرده اما اگر اغلب اوقات احساس خستگی مي كنيد يا قلب شما پس از فعالیت طبیعی به سرعت  مي تپد به احتمال زياد شما کم خونی داريد  و با وجود خونريزي خطر ابتلا به سرطان بالا است و بايد اين موضوع مورد بررسي قرار بگيرد.

مشکلات ادراری

متورم شدن گردن رحم، مثانه و کلیه ها ممکن است مانع عبور ادرار شود در نتیجه ممکن است مانع تخلیه کامل مثانه شود؛ این امر درد یا عفونت دستگاه ادراری را به همراه دارد.

کاهش وزن

هنگام بروز بسیاری از سرطان ها اشتها كم شده و وزن پایین می‌آید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: