کد خبر: ۱۲۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 04
دکترشادنوش تاکیدکرد:
شفاآنلاین: پنجمين بيمارستان صحرايي در روستاي کوه زر شهرستان دامغان به همت بسیج جامعه پزشکی استان سمنان و با حضور دكتر شادنوش رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان، سردار شاهچراغی فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج)، مسئولين استاني و شهرستاني افتتاح شد.

به گزارش شفاآنلاین ،دكتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان امروز دراین آئین با اشاره به نقش مهم بیمارستانهای صحرایی در رفع نیازهای بهداشتي درماني، محرومان جامعه گفت: سازه این بیمارستان صحرایی تلفیقی از چادر و کانکس به شکل اتودراپ و شامل بخش های اتاق عمل کامل مجهز جنرال (عمومی)، ریکاوری، 11تخت بستری، رادیولوژی، سونوگرافی، داروخانه، تریاژ، CSR، گچ گیری و ویزیت متخصصان شامل متخصصان داخلی، جراحی، اطفال، زنان، اورتوپدی، گوش و حلق و بینی و ارولوژی است. همچنین مشاوره خانواده، مشاوره تغذیه، تزریقات و پانسمان از دیگر خدماتی است که در این بیمارستان ارائه می گردد.

وی افزود:  اکیپ متشکل از پزشک، پرستار به همراه آمبولانس در طول سه روز استقرار در روستای کوه زر به مناطق محروم اطراف این روستا مراجعه و اقدام به ویزیت خواهند کرد و در مواردی که نیاز به خدمات تخصصی داشته باشند نیز به مراکز درمانی اعزام می شوند.

سردار شاهچراغی فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، ضمن تقدیر و تشکر از حوزه سلامت استان سمنان در برپایی این بیمارستان، بیان داشت: رسالت بسیج خدمت رسانی است.

 فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، گفت: بسیج در هر عرصه که جامعه نیاز داشته باشد ورود پیدا می کند و به مردم شریف ایران به ویژه به محرومان در مناطق محروم خدمت ارائه می دهد.  

دکتر مهرابی رئیس بسیج جامعه پزشکی استان سمنان ضمن قدردانی از ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به خاطر انتخاب منطقه محروم کوه زر برای برپایی این بیمارستان، از مشارکت فعال این دانشگاه به ویژه شبکه بهداشت درمان شهرستان دامغان تشکر کرد.

گفتني است: اين بيمارستان با همكاري دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان،   بهداشت و درمان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ، يگان هاي بهداشت و درمان نيروهاي مسلح استان سمنان،‌  تأمين اجتماعي،‌ هلال احمر،‌ مديريت بحران استانداري و سازمان بهزيستي برپا شده است.

لازم به ذكر است: روستای کوه زر از توابع بخش امیرآباد و در 100کیلومتری شهرستان دامغان واقع شده است.

جمعیت تحت پوشش خانه بهداشت کوه زر 1330 نفر با 310 خانوار، چهار روستای قمر این خانه بهداشت( شیمی، کلو، توچاهی و سلم آباد) و شش روستای سیاری (نوا، یزدان آباد، معبد، خورس، علیخان، مزرعه باغو) این روستا تا مرکز بهداشتی درمانی فرات 70 کیلو متر فاصله دارد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: