کد خبر: ۱۲۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 05
شفا آنلاین>اجتماعی>کمک گرفتن در حالت اضطراب و افسردگی، وقتی که بیماری جسمی داریم، می‌تواند مشکل باشد، چرا که:

به گزارش شفا آنلاین،ممکن است احساس کنید پریشانی شما قابل درک و توجیه است و بنابراین نمی‌توان کاری درمورد آن کرد.
نمی‌خواهید که قدرنشناس به نظر برسید، چرا که گویی شما به پزشکان و پرستارانی که  نمی‌خواهید که باعث اختلال در درمان بیماری جسمی‌تان شوید (با اعتراف به این که در تحمل آن مشکل دارید.)
ممکن است فکر کنید پرستاران و پزشکانی که بیماری جسمی شما را درمان می‌کنند، آن قدر مشغول هستند که علاقه‌ای به توجه به اضطراب و افسردگی شما ندارند.
احساس می‌کنید آنها بیشتر به بیماری جسمی‌تان توجه دارند تا به مسائل روحی شما.

       البته برای همه ما قابل درک و انتظار است که فردی که دچار بیماری جسمی است، مبتلا به اضطراب و افسردگی شود اما این به این معنی نیست که باید به آن بی‌توجه باشید. کادر درمان کننده شما نگران همه جنبه‌های سلامتی شما هستند، از جمله افسردگی و اضطرابی که دارید.

آنها می‌توانند به دلایل زیر کمک‌کننده باشند:
اطلاع داشتن از نگرانی‌ها و مشغولیت‌های ذهنی شما در مورد شرایطتان.
کمک به شما که بتوانید در مورد احساساتتان صحبت کنید.
تصمیم‌گیری در مورد این که آیا شما برای اضطراب یا افسردگی‌تان نیاز به درمان دارید یا خیر.

در مورد اضطراب و افسردگی چه می‌توان کرد؟
       افراد زیادی وجود دارند که ممکن است بتوانند به شما کمک کنند که شامل پزشک عمومی (GP)، مشاورین آموزش‌دیده، روان‌درمان‌ها، روان‌شناسان بالینی و روان‌پزشکان است. هرگونه درمان پیشنهادی به علائم، شدت اضطراب و افسردگی و شرایط شما بستگی خواهد داشت. درمان ممکن است شامل صحبت کردن، داروهای ضدافسردگی یا هر دو باشد.

       صحبت‌درمانی: بروز احساسات واقعی می‌تواند مشکل باشد، حتی با دوستان نزدیک. در این صورت، ممکن است صحبت کردن با یک فرد با تجربه آسان‌تر باشد. او می‌تواند به شما کمک کند مسائل را بازبینی کرده و راه‌های مقابله را با مشکلاتتان پیدا کنید. جلسات صحبت‌درمانی معمولا کوتاه و حداکثر 8 جلسه است. ممکن است که با فرد خاصی صحبت کنید یا در یک گروه شرکت داشته باشید. اگر همسر یا مراقب دارید، ممکن است مشارکت آنها نیز کمک کننده باشد. انواع مختلفی از صحبت‌درمانی وجوددارند، اما همگی شامل اجزاء زیر هستند:
ارتباط توام با اطمینان بین بیمار و درمانگر
  فرصتی برای صحبت باز و آزاد در مورد افکار، احساسات و مشکلات.
  کمک به مقابله با افکار نگران کننده، احساسات بد و مشکلات روزمره.

آیا این درمان موثر است؟
       دیدن کسی فقط برای این که با او صحبت کنیم، ممکن است ترسناک نظر برسد، اما به محض شروع صحبت، بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری جسمی آن را بسیار موثر می‌یابند.

منبع: کالج سلطنتی روان‌پزشکان بریتانیا
برچسب ها: پریشانی ، اضطراب ، افسردگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: