کد خبر: ۱۲۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 05
شفا آنلاین>حوادث پزشکی> یک شرکت ایسلندی در حال انجام آزمون بالینی برای درمان بیماری‌های چشم است. این یک راهبرد مبتنی بر نانوذرات برای تبدیل ترکیبات دارویی فعلی به قطره چشم است.
به گز ارش شفا آنلاین،  شرکت اوکولیس (Oculis) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه دارو است که اخیرا موفق به ارائه فناوری جدیدی برای درمان بیماری DME شده‌است. این بیماری در اثر دیابت به‌وجود می‌آید و موجب بروز مشکلات در بینایی افراد می‌شود که برای حل این مشکل، اوکولیس یک قطره چشم ویژه تولید کرده است. پیش از این برای درمان این بیماری از ایمپنت و تزریق استفاده می‌شد.

       در این فناوری از نانوذرات پایدار کننده‌ای استفاده می‌شود که می‌تواند ترکیبات دارویی فعلی را به یک قطره چشم تبدیل کند. این شرکت در حال آماده شدن برای انجام آزمون بالینی است. این نانوذرات می‌توانند جذب دارو را در چشم بهبود دهند و برای اثبات این موضوع چهار آزمون بالینی تدارک دیده شده‌است.

       البته شرکت اوکولیس تنها شرکتی نیست که روی رهاسازی دارو برای درمان بیماری‌های چشم کار می‌کند. نیکوکس (Nicox) نیز روی فناوری جدید کار می‌کند که می‌توان با استفاده از آن داروها و فرمولاسیون‌های فعلی را به‌صورت قطره چشم درآورد. به نظر می‌رسد استفاده از نانوذرات، یک راهبرد دارویی مناسب برای تولید داروهای چشمی است.
منبع: Nano

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: