کد خبر: ۷۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 15
شفا آنلاین>سلامت>عقد قرارداد با اپتومتریستها موجب دسترسی وسیع افراد به خدمات تخصصی شده و در زمینه پیشگیری نقش به سزایی دارد.
به گزارش شفا آنلاین،ناصر صادقپور کارشناس ارشد اپتومتری با بیان اینکه خدمات بینایی سنجی ، از جمله خدماتی است که نظام سلامت به آن نیازمند بوده و از پایه ترین سرویسهای پزشکی است که در سه حوزه پیشگیری، درمان و توانبخشی نقش خود را به عنوان خدماتی مستقل و کارآ ایفا میکند گفت : دیر زمانی است که فارغ التحصیلان اپتومتریست در این مرزو بوم درحال نقش آفرینی در این حیطه هستند و به شهادت مردم و مسئولین کارنامه پر افتخاری را رقم زده اند . 

وی با اشاره به اینکه همکاری در طرح پیشگیری از تنبلی چشم به مدیریت سازمان بهزیستی کشور، همکاری در طرح سنجش کودکان پیش دبستانی با برنامه ریزی وزارت آموزش پرورش ، اجرای طرحهای غربالگری بینایی در سازمانها و کارخانه  ها و ... از نمونه ها ی کلان این حوزه هستند تصریح کرد : مردم در اقصی نقاط کشور ازخدمات اپتومتریستها بهره مند میشوند.

این کارشناس ارشد اپتومتری ادامه داد : هرچند بار سنگین مراقبت از سلامت بینایی افراد جامعه توسط اپتومتریست ها به دوش کشیده میشود که موجب افتخار ماست ولی هزینه این خدمات  حتی در مراکز دولتی ،تماما بر دوش مردم است .

وی با بیان اینکه صنعت بیمه کشور ( چه دولتی و چه خصوصی) به این نتیجه نرسیده که با اپتومتریستها در زمینه سرویس اپتومتری قرارداد منعقد نماید یادآور شد : با توجه به اینکه تعرفه اپتومتری از تخصصهای مشابه و هم راستا کمتر است عقد قرارداد با اپتومتریستها به نفع بیمه ها ست و در کاهش خسارت آنان نقش به سزایی دارد.

ناصر صادقپور ادامه داد : اپتومتریستها در دورترین نقاط کشور در دسترس بوده و معمولا در این نقاط اقشار کم درامد بیشتر حضور دارند که این همکاری با صنعت بیمه موجب بهره مندی اقشار ضعیف جامعه در گستره وسیعی خواهد بود.

وی با تاکید به اینکه عقد قرارداد با اپتومتریستها امکان نظارت بر سوء استفاده افراد را کاهش خواهد داد تصریح کرد : عقد قرارداد با اپتومتریستها موجب دسترسی وسیع  افراد به خدمات ارزان  و تخصصی شده و در زمینه پیشگیری از بیماریهای چشمی و صدمات جبران ناپذیر آن نقش به سزایی دارد که همین موجب کاهش هزینه های آتی سربار نظام سلامت شده و قدمی در تقویت نظام بهداشت و درمان نیز خواهد بود.

این کارشناس ارشد اپتومتری در پایان خاطرنشان کرد : به نظر میرسد عقد قراداد با اپتومتریستها از سوی سازمانهای بیمه گر در دو جهت خدمت رسانی به مردم و کاهش خسارت بیمه ها که دو هدف اساسی در صنعت بیمه است متبلور خواهد شد .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: