کد خبر: ۱۲۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 04
رئیس بنیاد بیماری‌های خاص:
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>رئیس بنیاد بیماری های خاص با بیان اینکه استفاده از عضو جسد برای پیوند اعضا در ایران گسترش یافته است گفت:‌ اما در این بخش سیستماتیک عمل نمی کنیم.
به گزارش شفاآنلاین : فاطمه هاشمی رفسنجانی در مراسم پایانی ششمین دوره مسابقات قهرمانی ورزشکاران تالاسمی کشور در رامسر اظهار کرد: فدراسیون مدتی تعطیل و تلفیق شده بود  اما از سال قبل دوباره فعالیت این بخش ها آغاز شد.

وی درباره شرکت بیماران خاص و پیوند اعضا در مسابقات جهانی تصریح کرد: در فدراسیون جهانی پیوند اعضا، افراد دارای بیماری تالاسمی، هموفیلی و دیابت مسابقات خاصی ندارد و همراه افراد سالم ورزش می کنند اما در زمینه پیوند اعضا فدراسیون جهانی از ۴۵ سال پیش تشکیل شده و مسابقات در کشورهای خاورمیانه برگزار می شود که در آخرین رقابت تیم ایران مقام پنجم را کسب کرد.

رئیس بنیاد بیماری های خاص درباره بیماران تحت پوشش بنیاد نیز اظهار کرد:  بنیاد حمایت از بیماران خاص را از طریق سازمان های دولتی گسترش داده و ۲۵ هزار بیمار دیالیزی، ۲۴ هزار بیمار پیوند کلیه و ۲۰ هزار بیمار تالاسمی در کشور عضو این بنیاد هستند.

وی درباره طرح های مهم بنیاد بیماری های خاص تصریح کرد: بنیاد بیماری های خاص دو طرح را به مجلس ارائه کرد و در  پیوند عضو و پیشگیری از تالاسمی موفقیت حاصل شد و طبق گزارش های وزارت بهداشت در سال ۷۵ ، هزار تولد جدید دارای تالاسمی در کشور ثبت شد که امروز به ۲۰۰ تولد در سال رسیده است.

هاشمی افزود: برای پیوند عضو نیز در دولت سازندگی هدیه ایثار در نظر گرفته شد که هنوز نیز این هدیه ادامه دارد.

وی با اشاره به طرح وزارت بهداشت درباره طرح دریافت عضو پیوندی از جسد که به مجلس ارائه شده بود، اظهار کرد: این طرح دوباره توسط بنیاد بیماری‌های خاص به مجلس ارائه شد که مورد تصویب قرار گرفت اما شورای نگهبان در این زمینه ضعیف عمل کرد.

رئیس بنیاد بیماری های خاص و پیوند اعضای کشور خاطرنشان کرد: امروز طرح دریافت عضو پیوندی از جسد گسترش خوبی دارد اما سیستماتیک عمل نمی کنیم و باید سیستم به سمتی برود که همه بتوانند استفاده درست داشته باشند.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: