کد خبر: ۱۲۵۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 03
رئیس سابق سازمان نظام پزشکی درگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین تشریح کرد:
شفاآنلاین :رئیس سابق سازمان نظام پزشکی کشورگفت:بی تردید با اصلاح رفتار و عملکرد برخی پزشکان، زمینه تعرض به جامعه پزشکی از بین می رود.


دکترمحمدرضا ظفرقندی در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب ودرواکنش به جریان پزشک ستیزی در جامعه گفت:از دو بعد می توان به این موضوع پرداخت؛یک بعد، اصلاح رفتار ها ، اخلاق و عملکرد در جامعه ی پزشکی است. یعنی ما نباید در این حوزه نقصی داشته باشیم که این نقص بتواند زمینه ای برای تعرض به جامعه ی پزشکی ایجاد کند. بعد دوم؛ این است که جامعه ی پزشکی یکی از جوامع مرجع مردم است ومردم به جامعه ی پزشکی توجه می کنند و احترام می گذارند که البته ممکن است این توجه واحترام برای عده ای مطلوب نباشد .

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد:طبیعی است که سازمان نظام پزشکی نیزدرراستای اهداف ووظایف تعیین شده اش باید از این گونه رفتارها جلوگیری کند؛چراکه نظام پزشکی دو هدف دارد؛ یکی توجه به حفظ و رعایت حقوق مردم و دیگری رعایت و ضمانت حقوق جامعه پزشکی.

استاد جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که  آیا نظام پزشکی و وزارت بهداشت توانسته اند از کیان پزشکان در مقابل هجمه ها دفاع کنند گفت: به قول معروف حرمت امامزاده به متولی آن بازمی گردد.اگر پزشکان اصول ، قوانین و اخلاق را رعایت کنند و این موارد قابل توجه شان باشد ،محال است که یک پزشکی کارش را بلد باشد،سواد علمی خوبی داشته باشد و اخلاق را خوب رعایت کند و مورد تعرض قرار گیرد.اما باید بدانیم این قدم اول است .ضمن اینکه طبیعی است که نظام پزشکی هم در مواقع بحران از جامعه ی پزشکی حمایت کرده واین واقعیتی است که وجود دارد و من نمره 18 را به عملکرد نظام پزشکی در دفاع از کیان پزشکان می دهم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دكتر فيروز فصيحى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
با سلام
اقاي دكتر ظفرقندى سالها رئيس اين سازمان بود.
ايشان دوران خود چه كردند؟؟؟؟؟؟ كه حال ايراد ميگيرند
جز انكه سازمان را بيك بنگاه دلالي تبديل كردند ، افتخار ديگري هم دارند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: