کد خبر: ۱۲۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 30
شفا آنلاین>سلامت>خراسان رضوی میزبان اولین کنفرانس علمی عفونت مخفی هپاتیت B با حضور اساتید کشور است.
به گزارش شفا آنلاین،محمدرضا هدایتی مقدم، مدیر گروه پژوهشی عفونت‌های منتقل از خون و هپاتیت جهاددانشگاهی و دبیر اجرایی اولین کنفرانس علمی عفونت مخفی هپاتیت B گفت: اولین کنفرانس علمی عفونت مخفی هپاتیت B، به میزبانی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی 15 مهرماه برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: جهاد دانشگاهی خراسان رضوی دارای درمانگاه تخصصی داخلی در حوزه هپاتیت و بیماری های کبدی دارد، همچنین مرکز تحقیقات عفونت های منتقل از خون نیز در این دانشگاه فعالیت دارد که در این راستا برگزاری کنفرانس علمی در رابطه با هپاتیت با محوریت موضوعی جدید ضروری به نظر می آمد.

هدایتی مقدم در خصوص عفونت مخفی هپاتیت B تصریح کرد: در این حالت شخص ویروس هپاتیت B را داراست ولی در آزمایشات معمولی که برای این بیماری انجام می شود قابل تشخیص به روش های معمولی نیست.

دبیر اجرایی اولین کنفرانس علمی عفونت مخفی هپاتیت B ابراز داشت: اهمیت این موضوع از آنجاست که افرادی که برای اهدای خون به پایگاه های مربوطه مراجعه می کنند به دلیل عدم امکان تشخیص این عفونت  می توانند این ویروس را در نتیجه انتقال
معرفی کنند. 

وی اظهار داشت: در زمینه موضوع عفونت مخفی در کشور ما کمتر پرداخته شده که جهاددانشگاهی مشهد تصمیم به عنوان کردن این موضوع در قالب کنفرانس دارد.

هدایتی مقدم در رابطه با کنفرانس علمی عفونت مخفی هپاتیت B بیان کرد: در این کنفرانس یک روزه سید موید علویان رییس شبکه هپاتیت ایران، جزایری از دانشکده بهداشت دانشگاه تهران و عضو کمیته بین المللی عفونت مخفی هپاتیت B و اساتید جهاد دانشگاهی حضور دارند.
برچسب ها: هپاتیت ، سلامت ، کنفرانس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: