کد خبر: ۱۲۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 29
شفا آنلاین>سلامت>30 تا 50 درصد از بانوان جهان به اختلالات شایع کف لگن مبتلا هستند.
به گزارش شفا آنلاین،زینت قنبری مشاور وزیر بهداشت در حوزه سلامت زنان ،متخصص زنان و فوق تخصص فلوشیپ اختلالات کف لگن اظهار داشت: اختلالات شایع کف لگن در زنان با افزایش سن، آلودگی های محیطی، زایمان، نژاد و ژنتیک و بعضی جراحی های غیر ضروری در محیط رحم ایجاد می شود. 

وی در خصوص علائم اختلالات کف لگن در زنان تصریح کرد: افتادگی ها، مشکلات دفعی، بی اختیاری ادرار همراه با سوزش و درد از نشانه های بروز آن است.

قنبری با تاکید بر اینکه این اختلال بیشتر کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد، افزود: 30 تا 50 درصد از بانوان در جهان به این عارضه مبتلا هستند، همچنین این بیماری ازسن 18سالگی  در بعضی بانوان مشاهده می شود.

این متخصص زنان با تاکید بر اهمیت پیشگیری و آگاهی بخشی در کاهش میزان شیوع این بیماری اظهار داشت: ارائه خدمات و آموزش های لازم در خانه های بهداشت توسط کارشناسان، متخصصین زنان، فیزیوتراپ ها و انجام ورزش های کف لگن و همچنین کلاس های آمادگی در زمینه بارداری می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد. 

 وی تصریح کرد: تشخیص و درمان به موقع در زمینه اختلالات شایع کف لگن بسیار حائز اهمیت است، همچنین در رابطه با این اختلال بیشتر درمان ها غیر جراحی صورت می گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: