کد خبر: ۱۲۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 29
شفا آنلاین>اجتماعی>گروهی متشکل از ۴۰ سرمایه‌گذار که سرمایه‌ای در حد 25/1 تریلیون دلار را در اختیار دارند، کارزاری را برای تشویق ۱۶ شرکت جهانی غذایی برای تغییر منشا به دست آوردن پروتئین برای فراورده‌هایشان برای کمک به کاهش خطرات زیست‌محیطی و بهداشتی را به راه انداخته‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،این سرمایه‌گذاران که ازجمله شامل چند صندوق بازنشستگی سوئدی می‌شوند روز ۲۳ سپتامبر خطاب به شرکت‌های غذایی را ترغیب کردند تا به خطرات «مادی» کشاورزی صنعتی و تنوع منابع گیاهی پروتئین توجه نشان دهند. ازجمله شرکت‌هایی که در این نامه مورد خطاب قرار گرفته‌اند می‌توان به شرکت‌های نستله، تسکو، والمارت و کرفت هاینز اشاره کرد. جرمی کولر، بنیان‌گذار این کارزار گفت: «اتکای بیش‌ازحد جهان بر محصولات دامی تولیدشده در مجتمع‌های کشاورزی صنعتی برای تغذیه تقاضای فزاینده برای پروتئین به یک بحران مالی، اجتماعی و زیست‌محیطی خواهد انجامید.» به گفته کولر آلودگی ناشی از تولید گسترده محصولات دامی هم‌اکنون نیز بیش‌ازحد بالا است و استانداردهای ایمنی و رفاه بیش‌ازحد پایین است و این صنعت نمی‌تواند از عهده افزایش پیش‌بینی‌شده برای تقاضای جهانی پروتئین برآید.

       کولر گفت: «سرمایه‌گذاران از شرکت‌های بزرگ غذایی می‌خواهند راهبردی را برای پرهیز از این حباب پروتئین و استفاده از بازار پروتئین‌های گیاهی که پیش‌بینی‌ می‌شود در طول 5 سال آینده سالانه 4/8 درصد رشد کند، اتخاذ کنند.» این کارزار به دنبال یک بررسی دانشگاه آکسفورد انجام می‌شود که نشان داد که در صورت کاهش اتکای افراد به گوشت در رژیم غذایی‌شان، تا سال ۲۰۵۰ می‌توان 5/1 تریلیون دلار در هزینه‌های مراقبت بهداشتی و هزینه‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی صرفه‌جویی کرد. این بررسی همچنین به فشار سیاسی فزاینده بر شرکت‌ها برای تغیر اشاره کرده است، ازجمله مشاوره در دانمارک برای وضع کردن مالیات بر گوشت قرمز و طرح‌های دولت چین برای کاهش مصرف ۵۰درصدی گوشت قرمز تا سال ۲۰۵۰.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: