کد خبر: ۱۲۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 26
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت از تشکیل کمیته پیشگیری از خطاهای پزشکی در وزارت بهداشت خبر داد و گفت:‌ راه‌های پیشگیری از خطاهای پزشکی در دروس دانشجویان گنجانده می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، مبنی بر اینکه کمیته پیشگیری از خطاهای پزشکی در وزارت بهداشت تشکیل شده است یا خیر، گفت:‌خوشبختانه این کمیته هم اکنون در وزارت بهداشت شکل گرفته و متشکل از معاونت‌های اصلی بهداشت، درمان، آموزش، پژوهش، پرستاری، توسعه، غذا دارو و ... است. 

وی افزود: کمیته پیشگیری از خطاهای پزشکی حدود 100 شورای معاونین دارد که وظایف در این کمیته تدوین شده و مسائل خرد و کلان در آن مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد:‌ انجام برنامه‌های تحقیقاتی برای اینکه میزان واقعی خطاهای درمانی روشن شود، از جمله اقداماتی است که در این کمیته مورد توجه قرار گرفته و با سازمان بهداشت جهانی نیز برای این کمیته گروه‌هایی را تشکیل داده‌ایم.

حریرچی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه موضوع خطاهای پزشکی بسیار مهم است، وزارت بهداشت بتواند اقدامات اساسی را در دوره باقیمانده دولت انجام دهد. 

حریرچی با بیان اینکه ناظر مستقیم این کمیته وزیر بوده و خودش هم نیز در تمامی جلسات حضور خواهد داشت، گفت: بر اساس برنامه معاونت آموزشی راه‌های پیشگیری از خطاهای پزشکی در دروس دانشجویان گنجانده خواهد شد و در حال حاضر این موضوع تصویب شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: