کد خبر: ۱۲۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 27
توضیحات علمی حاکی از آن است که داشتن روزنگار یا دفترچه یادداشت روزانه می‌تواند شما را به لحاظ ذهنی قوی‌تر سازد.

به گزارش شفا آنلاین،  هنر نوشتن هر روزه، چیز جدیدی نیست؛ افراد بسیاری هستند که به دلایلی مختلف نوشتن روزنگار خود را شروع می‌کنند. افراد دفترچه یادداشت روزانه را انتخاب می‌کنند زیرا احساس می‌کنند چیزهای مهمی در زندگی‌شان وجود دارد که باید آن را ثبت و ضبط کنند. اگرچه تعریف هر فردی با فرد دیگری در این باره متفاوت است و بیشتر این نوشته‌ها برای رضایت شخصی نوشته می‌شوند اما برخی هم وجود دارند که از آن برای ثبت تاریخ برای آیندگان استفاده می‌کنند، اما سایر دلایلی که می‌توان برای ایجاد یک روزنگار استفاده کرد:
        ثبت و یادآوری رویدادها: این اولین دلیلی است که روزنگاران از آن استفاده می‌کنند. نوشتن خاطرات روزانه ابزاری ارزشمند برای مشخص کردن بسیاری از چیزها درباره وضعیت‌ها و رویدادهای گذشته است. شما می‌توانید از طریق مجموعه‌ای از خاطرات ثبت شده نگاهی به تاریخ بیندازید. ثبت‌های مربوط به گذشته‌ چیزهایی هستند که ما وقتی می‌خواهیم درباره تاریخ بدانیم، به سراغشان می‌رویم.

        بیان صادقانه اندیشه‌ها و احساسات: بسیاری از افراد علاقه به تعمق دارند و دوست دارند به تفکر درباره موقعیت‌ها و رویدادهای گذشته بپردازند. ثبت احساسات و اندیشه‌ها می‌تواند به درک دیگران از ما و دلایل انجام کارها در کنار درک تجربیات تلخ و شیرین گذشته کمک کند.

        آزادسازی ذهن و درمان: این کار اغلب زمانی موثر است که ما در ارتباط با بیان احساساتمان با دیگران با مشکل روبه‌رو هستیم. یک دفترچه خاطرات معمولا جایگزین پذیرفته‌ای برای تخلیه باورها و احساسات درباره افراد، مکان‌ها یا رویدادهایی است که در زندگی ما وجود دارند. فعل نوشتن یک روش درمانی نیز هست زیرا زمانی که شما به نوشتن درباره مشکلات خودتان می‌پردازید به یک کنش فعالانه دست می‌زنید. نوشتن مشکلات بر یک برگ کاغذ یا صحبت کردن به صدای بلند درباره آن می‌تواند احساس سرخوردگی را به شیوه‌ای فیزیکی از میان بردارد.

        برای داشتن بازتاب صادقانه‌تری از خود: این کار شبیه به مدیتیشن است. شما بر اشتباهات گذشته خود متمرکزی می‌شوید تا از تکرار آن‌ها در آینده اجتناب کنید. از نظر بسیاری از مردم نوشتن یک نظارت صادقانه از موقعیت‌ها، مشکلات و گام‌هایی است که برای رفع آن قدم برداشته‌اید.

        برای به دست آوردن چشم‌اندازی جدید: تامل بر مشکلات قدیمی، موقعیت‌ها و شرایط اغلب به ما در درک زاویه دید دیگران کمک می‌کند و چشم‌اندازی و دانشی را در اختیار ما می‌گذارد که ما در غیر این صورت با آن مواجه نیستیم.

        برای افزایش دایره واژگان و ارتقا مهارت‌های نوشتن: یگانه روش مهارت یافتن در انجام یک کار، فقط و فقط انجام آن کار است. تمرین در این زمینه و نوشتن یک روزنگار به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های ارتباطی و مهارت نوشتن خود را تقویت کنید. هرچه بیشتر بنویسید، مهارت شما در آن بهتر خواهد شد.

Lifehack

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: