کد خبر: ۱۲۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 25
شفا آنلاین>سلامت>اولین سمپوزیوم تازه های حفظ باروری در سرطان به همت واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، روز پنجشنبه ۸ مهر ماه جاری در بیمارستان بوعلی برگزار می شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر فرید نژاددادگر معاون پژوهشی مرکز پزشکی آموزشی درمانی بوعلی و دبیر اجرایی اولین سمپوزیوم تازه های حفظ باروری در سرطان، گفت: این سمپوزیوم به همت واحد علوم پزشکی دانشگاه ازاد اسلامی و با همکاری انجمن ها ی سرطان، هماتولوژی انکولوژی  و پژوهشگاه رویان و تمامی متخصصین مرتبط با بحث درمان و تشخیص سرطان برگزار می شود تا آخرین مقالات و یافته های علمی را در این برنامه ارائه دهند.

وی، گروه های هدف در این سمپوزیوم را شامل متخصصین سرطان، فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی، متخصصین رادیوتراپی آنکولوژی، زنان و زایمان، اورولوژی، پزشکی قانونی و متخصصین داخلی عنوان کرد و افزود: همچنین امتیاز بازآموزی برای گروه های متخصص در نظر گرفته شده و علاوه بر امتیاز جنبه های علمی در این سمپوزیوم برای اولین بار و متمرکز ارائه می شود که برای همکاران ما که به نوعی درگیر درمان سرطان هستند می تواند ارزشمند باشد و نفع آن به بیماران برمی گردد.

معاون پژوهشی مرکز پزشکی آموزشی درمانی بوعلی، اظهار داشت: این سمپوزیوم پیام مثبت و خوشایندی برای عموم و جامعه دارد به گونه ای که  توانایی و علم پزشکی مان به حدی رسیده که علاوه بر اینکه به درمان سرطان رسیده ایم به جنبه های دیگر آن که مرتبط است با زندگی روزمره و کیفیت و تداوم زندگی بیماران و خانواده بیماران سرطانی می اندیشیم که شاید ارزشمند ترین آنها که در دنیا نیز بسیار مورد توجه است، تست باروری است.

دبیر اجرایی اولین سمپوزیوم تازه های حفظ باروری در سرطان، عنوان کرد: انواع سرطان ها به طور معمول می توانند ایجاد ناباروری چه در زنان و چه در مردان مبتلا به این بیماری کند و امروزه علم پزشکی به دنبال این است تا برای بیمارانی که دنبال درمان برای سرطان هستند البته با این شرط که در مراحل اولیه و به موقع تشخیص داده شده باشند. علاوه بر درمان کافی برای سرطان به فکر و برنامه ریزی برای اینده و تداوم زندگی و خانواده شان باشیم و با ایجاد باروری و حفظ باروری در این بیماران نوید بسیار خوبی است برای بیماران و جامعه ما که یک قدم از درمان سرطان عبور کرده ایم و به جنبه های مثبت و کیفیت زندگی افراد درگیر به این بیماری بیاندیشیم و تدابیری برای انها اتخاذ کنیم.

وی گفت: این سمپوزیوم فرصت مناسبی است برای حضور همکاران زیرا به صورت عملی و با توجه به امکانات داخل کشور این برنامه ها و امکانات یکجا و کامل ارائه شود تا به حال وجود نداشته و حضور در این سمپوزیوم باعث می شود  برنامه ریزی برای یک بیمار مبتلا به سرطان که در آن مسئله باروری و حفظ باروری مورد توجه بوده حفظ و ارتقا پیدا کند.

نژاد دادگر ادامه داد: با توجه به مقالات علمی که از خارج کشور به دستمان رسیده نشان دهنده این است که عمده امکانات فنی و علمی در کشور ما موجود است چه از لحاظ تکنیک های دارویی برای حفظ باروری و چه روش های پیچیده ای مثل حفظ و نگهداری تخمک و اسپرم در فضای خاص که با همکاری مراکز تخصصی امکان پذیر است که نمونه بارز آن پژوهشگاه رویان است که یکی از افتخارات علمی کشور ما به حساب می آید 

برچسب ها: باروری ، سرطان ، آنکولوژی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: