کد خبر: ۱۲۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 25
جهانگیری تاکیدکرد:
شفاآنلاین>سلامت>معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت پیگیری موضوع سلامت را وظیفه خود می داند، گفت: تمام تلاش دولت این است که طرح تحول سلامت با موفقیت ادامه پیدا کند.
به گزارش شفاآنلاین : اسحاق جهانگیری شامگاه شنبه در سیزدهمین مراسم بزرگداشت پیوند اعضا «جشن نفس» که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، افزود: امشب درمراسمی شرکت کرده ام که انسان های بزرگ، شریف، نیکوکار و شایسته با تصمیم های به موقع خود کاری بزرگ و خداپسندانه کردند که قطعا در تاریخ یک کشور و ملت ثبت خواهد شد.
وی در ادامه با گرامیداشت یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت : از خداوند تعالی مسالت داریم که به همه ما این توفیق را عنایت کند که آرمان شهدا و راه امام (ره) را به خوبی ادامه دهیم.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: خانواده ها با اهدای عضو، کاری بسیار بزرگ، خداپسندانه و انسانی را ثبت کرده اند و بدانند که این کار صرفا به عنوان کمکی به حیات زیستی نیست.
وی ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی می فرماید کسی که به انسانی حیات می بخشد، مثل این است که به یک جامعه حیات می دهد اما کار شما تنها محدود به همین نیست و شما حیات اخلاقی یک جامعه را احیا می کنید.
جهانگیری با تاکید بر اینکه اخلاق در یک جامعه به افتخار شما زنده می ماند و شما حیات معنوی یک جامعه را احیا می کنید، تصریح کرد: جوامع با حیات اخلاقی و معنوی ماندگار می شوند.
معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: این جلسه مهم ترین جلسه زندگی من بود تا انسان های فداکار را ببینم که چگونه کارهای بزرگ خود را به نمایش می گذارند و انسانی هایی که بانی این کار مهم می شوند.
جهانگیری گفت: یکی از مهم ترین مسائلی که جامعه نسبت به آینده خودش حساس و نگران است، نگرانی نسبت به رشد برخی از بیماری های مزمن و بدون علاج است.
وی تصریح کرد: شاید در گذشته مرگ و میرها عمدتا حول و حوش برخی از بیماری های واگیردار بوده است ولی متاسفانه امروز مرگ و میرها پیرامون بیماری های مزمن، تصادف ها و عوارض جاده ای است؛ بدون شک ما به عنوان دولت وظیفه داریم که برای اینگونه بیماری ها و حوادث چاره اندیشی کنیم.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: البته باید قبول کنیم که حل این بیماری ها و درمان آنها به عوامل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی متعددی وابسته است، دقیقا برای درمان این کارها هر اقدامی که بخواهیم انجام دهیم پشتوانه اصلی آن، بنیان های فرهنگی و اجتماعی است که امروز خوشبختانه نهادهای مردم نهاد برای تقویت این بنیادهای فرهنگی شکل گرفته است و این نهادها می توانند بخش زیادی از مسائل پیش روی جامعه را برطرف کنند.
وی یادآور شد : اینکه ما موفق شویم و جامعه را ترغیب کنیم به اینکه به سمت اهدای عضو حرکت کند، جز با یک کار فرهنگی و مردمی مهم ممکن نخواهد بود و از دولت ها چنین کاری ساخته نیست؛ این کارها صرفا از مردم و نخبگان جامعه بر می آید که بتوانند خانواده و جامعه را به نقطه ای برسانند که بزرگ ترین و مهم ترین تصمیم گیری ها را در زندگی خود انجام دهند.
جهانگیری با اشاره به اینکه مهمترین کار یک مدیر تصمیم گیری است، گفت: به هر حال من یک مدیر هستم و کارم تصمیم گیری است و در شرایطی که همه امکانات و ابزار وجود دارد، تصمیم گیری می کنیم و آثار تصمیم های ما همین است که در جامعه وجود دارد ولی می بینید که با فعالیت های فرهنگی می توان کارهای معجزه آسا انجام داد.
معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: این نکته ای ارزشمند و کار بزرگی است که بتوانیم خانواده ای که در سخت ترین شرایط روحی و روانی و در دشوارترین موقعیت که عزیزش را از دست داده است، به نقطه ای برسانیم که بهترین تصمیم را اتخاذ کند و با این تصمیم به یک جامعه و یا انسانی حیات بدهد این ارزشمند است؛ این معنای واقعی اتخاذ بهترین تصمیم در سخت ترین شرایط است.
وی ادامه داد: من به عنوان یکی از اعضای دولت از شما خانواده های عزیز و ایثارگر که با تصمیم به موقع خودتان به جامعه و انسان ها حیات می بخشید و به معنویت جامعه کمک می کنید، قدردانی می کنم؛ این کار بزرگ شما حتما پیش ملت ایران الگویی برای دیگران خواهد بود.
او افزود: از پزشکان هم قدردانی می کنم چرا که یکی از مهمترین افتخارات ایران برخورداری از تیم های زبده پزشکی است و آنها امروز به نقطه ای رسیده اند که می توانند کارهای بزرگ و افتخارآفرینی برای کشور انجام دهند بنابراین باید قدردان آنها باشیم.
جهانگیری اظهارکرد: تشکر دیگر من از فرهنگسازانی است که توانسته اند در این مدت در زمینه اهدای اعضا فعالیت کنند. در آماری که از رضایت خانواده ها برای اهدای عضو اعلام شد، از پنج درصد به 70 درصد در طی 10 سال گذشته رسیده که این یک کار ویژه است.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان سرمایه های این کشور هستند و این سرمایه ها بودند که موفق شدند در گفت و گو با مردم چنین شرایطی را به وجود بیاورند؛ خدا به شما خیر بدهد و امیدواریم بتوانید بیشتر از این به جامعه خدمت کنید.
در ادامه این مراسم وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران جزو کشورهای سرآمد در دنیا به شمار می رود و در منطقه پیشرفته ترین کشور برای فراهم آوری عضو است، اظهارکرد : تا به حال 43 هزار پیوند کلیه، چهارهزار پیوند کبد، 800 مورد پیوند قلب، 133 مورد پیوند ریه و بیش ازهشت هزار پیوند مغز استخوان در کشور انجام شده است.
هاشمی به انجام سالانه پنج هزار پیوند چشم در کشور اشاره کرد و ادامه داد: شورای عالی پیوند در دولت تدبیر و امید تشکیل شده که قدم بسیار موثری در پیوند اعضا است.
هاشمی تصریح کرد: 50 مرکز در کشور درحال فراهم آوری عضو هستند و هزینه پیوند اعضا در کشور در طرح تحول سلامت با کمک بیمه ها بر عهده دولت است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: