کد خبر: ۱۲۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 22
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: در سفر یک روزه به کوبا، مذاکرات بسیار خوبی بین مقامات دو کشور انجام شد و توافقات بسیار خوبی صورت گرفت که لازم است تا در قالب کمیسیون های مشترک پیگیری شود.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت کشورمان شب گذشته پس از بازگشت از سفر به کشورهای آمریکای جنوبی به ایران، در فرودگاه امام خمینی(ره)، اظهار داشت: مذاکرات بسیار خوب و مثبتی در جهت گسترش همکاری های حوزه سلامت صورت گرفت و کوبا یکی از کشورهایی است که در حوزه سلامت موفقیت های چشمگیری داشته است.

رییس ایرانی کمیسیون مشترک ایران و کوبا با اشاره به ارائه خدمات حوزه سلامت در کشور کوبا، خاطرنشان کرد: بخشی از ارزآوری کشور کوبا از سوی پزشکانی است که در سایر کشورها حضور دارند چراکه بالغ بر 30هزار پزشک کوبایی در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند.

دکتر هاشمی پیشرفت های کوبا در حوزه ساخت واکسن و دارو را مناسب دانست و عنوان کرد: در حوزه همکاری های دارویی و واکسن حتما شاهد ارتقای روابط دو کشور خواهیم بود و طرفین از تجربیات یکدیگر استفاده خواهند کرد؛ البته در دوران گذشته، کوبا کمک های خوبی به انستیتو پاستور ایران داشته و در این دوره می توانیم به صورت مشترک برای تولید واکسن های جدید و عرضه آن به بازارهای منطقه و بین المللی تلاش کنیم.

وزیر بهداشت کشورمان امضای تفاهم نامه بین بخش کشاورزی دو کشور را از دیگر برنامه های سفر رییس جمهور و هیات عالی رتبه کشور عنوان کرد و افزود: کوبا در حوزه بایوتکنولوژی (زیست فناوری) تجربیات ارزشمندی دارد و مراکز تحقیقاتی دو کشور در آینده می توانند همکاری های بسیار خوبی داشته باشند.

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر وجود حوزه های مختلف همکاری بین ایران و کوبا، گفت: اراده بخش های خصوصی دو کشور به ویژه طرف ایرانی برای گسترش همکاری ها اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا منطقه آمریکای لاتین دارای بازار بسیار خوبی است و کشورهای آن منطقه علاقه مند به همکاری با ایران هستند و به ما اعتماد دارند.

وزیر بهداشت ضمن ابراز امیدواری نسبت به مشارکت فعال تر بخش خصوصی ایران در منطقه آمریکای لاتین، گفت: کوبا در صنایع چوب و نیشکر نقاط قوت زیادی دارد البته ایران در حوزه صنعت  می تواند به این کشور کمک های زیادی کند.

براساس گزارش وبدا، دکتر هاشمی از بایوتکنولوژی و نانوفناوری به عنوان مهم ترین محورهای همکاری ایران و کوبا یاد کرد و افزود: ایران در حوزه نانوفناوری وضعیت بسیار خوبی در دنیا دارد و در بخش بایوتکنولوژی نیز می تواند به این کشور کمک های شایانی کند.

برچسب ها: بهداشت ، سلامت ، کوبا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: