کد خبر: ۱۲۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 22
شفا آنلاین>سلامت>معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دستاوردهای ایرانیان مقیم مسکو پایتخت روسیه بازدید کرد.
به گزارش شفا آنلاین، وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  از دستاوردهای تعدادی از کارآفرینان موفق ایرانی مقیم شهر مسکو پایتخت روسیه بازدید بعمل آوردند.

این بازدید در حاشیه کنفرانس انجمن بین المللی پارک های علم و فناوری بوده است.

یک تیم کار آفرینی با ساخت چندین نوع دستگاه لیزر برای درمان بیماری های مختلف و نیز موارد زیبایی و جراحی های لیزری به موفقیت های قابل ملاحظه ای در حوزه تولید اشتغال و ثروت دست یافته اند.

همچنین گروه مورد نظر با یک کار جمعی توانسته اند دستگاههای متنوع و پیشرفته ای را در حوزه لیزردرمانی برای موارد متعدد از قبیل بیماری های چشمی، دهان و دندان، گوارشی، قلبی و غیره ساخته و به عنوان اختراع ثبت کنند.

 مسئول این گروه آمادگی خود را برای حضور در ایران و ایجاد اشتغال، آموزش و سرمایه گذاری اعلام کرد.

 معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تقدیر از زحمات و تبریک به خاطر موفقیت های حاصله این تیم ایرانی اعلام کرد: مسیر دانش بنیان کردن تولید و اشتغال یکی از نیازهای اصلی جامعه ایران محسوب می شود و نظر به وجود پتاسیل و توانمندی بالای جوانان دانشگاهی و تحصیل کرده براحتی می توان به جامعه ای با رفاه، اقتصاد و اشتغال مناسب دست یافت به شرط اینکه اعتقاد به سرمایه های فکری و دانشی وجود داشته باشد.

وی افزود: همچنین ضروری است سرمایه گذاری و زمینه لازم برای به کار گیری این سرمایه ها فراهم شود و نیز نخبگان دارای فکر و ایده و پشتکار و عزم راسخ را برای رسیدن به هدف داشته باشند و در برابر مشکلات به راحتی عقب ننشینند.

احمدی اظهار داشت:  این گروه که با تمام مصائب دوری از کشور و خانواده و مسایل زبانی و فرهنگی به این درجه از پیشرفت رسیده اند خود می تواند الگویی برای سایر جوانان دانشگاهی و حتی غیردانشگاهی مبتکر باشد.

معاون وزیر علوم از مسئولین این تیم دعوت بعمل آورد علاوه بر اینکه در برنامه های فن بازار وزارت علوم شرکت کنند، دستاوردهای خود را به نمایش و فروش  بگذارند.

وی به این تیم توصیه کرد که به جوانان علاقه مند نیز آموزش دهند و درصورت امکان و در حد توان سرمایه گذاری برروی ایده های مرتبط انجام دهند.


برچسب ها: پژوهش ، وزارت ، فناوری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: