کد خبر: ۱۲۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 23
شفا آنلاین>سلامت> پژوهش های جدید نشان می دهد که رژیم غذایی پر چرب و پرخوری مادر در دوران بارداری بر رشد کبد جنین موثر بوده و باعث کوچک شدن کبد جنین می شود که در نهایت در عملکرد سیستم ایمنی بدن اثر خواهد داشت.

به گزارش شفا آنلاین، مطالعات و پژوهش های جدید نشان می دهد که رژیم غذایی پر چرب و پرخوری در دوران بارداری در سیستم سلول های بنیادی خون ساز در کبد نوزاد در حال رشد که مسئول ایجاد و حفظ خون مادام العمر و عملکرد سیستم ایمنی بدن است، اثر می گذارد.

این تغییرات پیچیده در نتیجه رژیم غذایی پر چرب و پرخوری مادر  رخ می دهد که محدودیت های قابل توجهی در رشد سلول های بنیادی خون در کبد جنین را سبب می شود و در نهایت سیستم ایمنی بدن در حال رشد جنین به خطر می افتد .

پروفسور دانیل . ال . ماکس  متخصص غدد کودکان در بیمارستان کودکان  Doernbecher اعلام کرد که دانشمندان در مدل آزمایشی خود به دنبال پاسخی برای این پرسش بودند که آیا رژیم غذایی پر چرب و پرخوری مادر می تواند بر جنین و رشد آن اثر بگذارد؟ این پرسش یک سوال کلیدی در تعمیم این داده ها به سطح عمومی جمعیت بشر است.

در سال های گذشته پروفسور ماکس و همکارانش در آزمایش هایی یک موش باردار را با رژیم غذایی پر چرب و با میزان قند ساده بالا همانند رژیم غذایی زنان جوان باردار، تغذیه کردند.  پژوهش های بعدی این محققان نشان داد که تغذیه پرچرب و پرخوری در موش مادر به طور قابل توجهی باعث کم شدن اندازه کبد جنین می شود.

در واقع این پژوهشگران در این آزمایش ها دریافتند که این تغییرات پیچیده در نتیجه رژیم غذایی پر چرب و پرخوری مادر  رخ می دهد که محدودیت های قابل توجهی در رشد سلول های بنیادی خون در کبد جنین را سبب می شود و در نهایت سیستم ایمنی بدن در حال رشد جنین به خطر می افتد.

این پژوهش ها روش غلط بسیاری از مادران را که تصور می کنند در دوران بارداری باید تغذیه خود را افزایش دهند و از غذاهای پر چرب و پر کالری استفاده کنند ، تکذیب کرده و ضرورت درک بهتر نسبت به اثر این رژیم غذایی نادرست را ثابت می کند . در حقیقت این تحقیقات ممکن است زمینه گسترده ای برای مصون ساختن کودکان نسبت به انواع بیماری ها و حساسیت ها فراهم کند . 

برچسب ها: پرخوری ، مادران ، باردار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار